Spørsmål om montering av maxicosi med base

Niniel

Glad i forumet
Vi har kjøpt et maxi-cosi cabriofix sete med base til lillebror (som har termin rett rundt hjørnet) og har tenkt å montere setet klart i bilen nå.

Kan setet plasseres på den midterste plassen i baksetet? Vi har desverre ikke isofix i bilen, men har trepunktseler på alle tre plassene i baksetet. Men vil den opphøyede delen i midten på gulvet gjøre at den der støttestanga til basen ikke står like trygt som hvis vi hadde plassert den i en av sidesetene?

Var kanskje litt klønete forklart, men jeg prøver nå å spørre allikevel.. Har hørt at den tryggeste plassen er i midten, så hadde jo vært kjekt om det gikk an.

Takk for svar :)

Så lenge støttebeinet står ordentlig støtt mot bakken, og den dingsen nede ved gulvet blir grønn så tror jeg det er greit.
Men  nå er ikke jeg ekspert akkurat.. kanskje greit å høre med en forhandler først :)

Er det setet i midten like stort som de to andre? Om det er et slikt "halvsete" som det stort sett er i midten hadde jeg vert litt skeptisk. Vil det ikke bli ganske ustødig der? 
Vi har den typen med smalt i midten, og kunne ikke falle meg inn å plassere en barnestol der.. 
Du kan jo bare prøve å se om det står like stabilt i midten som på siden! :)

Utfra billisten som følger med maxi cosi setene, så kan ikke det setet stå i midten.

Jeg troooor at eneste babysetet som er godkjent for midtmontering i bil er akta graco :)

Takk for svar!
Den rød/grønn dingsen nederst på stanga hadde gått meg hus fordi, bra tips!
Midtsetet er helt sete, så ikke dårlig plass.
Leste på bruksanvisningen og søkte på nett, og det eneste det står er at det kan plasseres i midtsetet på de bilene som er tilpasset for dette. HVA som skal til for at bilen er tilpasset dette sier de ingen ting om...
Blir nok å spørre en forhandler ja, selv om jeg syns det virker stødig montert, så er jeg jo ingen ekspert.

*UtspyttaLaban* skrev:
Utfra billisten som følger med maxi cosi setene, så kan ikke det setet stå i midten.

Jeg troooor at eneste babysetet som er godkjent for midtmontering i bil er akta graco :)

Oida... okei, det må sjekkes ut.

Niniel skrev:
Takk for svar!
Leste på bruksanvisningen og søkte på nett, og det eneste det står er at det kan plasseres i midtsetet på de bilene som er tilpasset for dette. HVA som skal til for at bilen er tilpasset dette sier de ingen ting om...
Blir nok å spørre en forhandler ja, selv om jeg syns det virker stødig montert, så er jeg jo ingen ekspert.

Vi har også bil med ordentlig sete i midten, og vi hadde Maxi Cosi setet der når lillebror brukte det.
Hvis du ser i den "bruksanvisninga" som følger med bilen så tror jeg det skal stå noe hva slags seter som kan stå hvor. Mener det var der jeg fant utav det når jeg lurte på det samme.
Vi har Ford s-max forresten..

*TreSøteSmå* skrev:

Niniel skrev:
Takk for svar!

Vi har også bil med ordentlig sete i midten, og vi hadde Maxi Cosi setet der når lillebror brukte det.
Hvis du ser i den "bruksanvisninga" som følger med bilen så tror jeg det skal stå noe hva slags seter som kan stå hvor. Mener det var der jeg fant utav det når jeg lurte på det samme.
Vi har Ford s-max forresten..

Takk for nyttig svar :) Skal sjekke ut bruksanvisninga til bilen når mannen kommer hjem med den. Håper vi får festet det i midten :)

Back
Topp