Spørsmål om menskopp

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Vi drar på ferie om litt, og da blir det en del bading.
Men nå ser det ut som om jeg kan finne på å få mensen på slutten av tiden vi er der.
Jeg klarer ikke tamponger, men har hør at menskopp er mye bedre.

Har derfor 3 spørsmål:
1. kan man bade i basseng med menskopp?
2. Er det noen steder man får kjøpt det fysisk (ikke nettbutikk)
3. Hvor ofte tømmen man de?
 
Vi drar på ferie om litt, og da blir det en del bading.
Men nå ser det ut som om jeg kan finne på å få mensen på slutten av tiden vi er der.
Jeg klarer ikke tamponger, men har hør at menskopp er mye bedre.

Har derfor 3 spørsmål:
1. kan man bade i basseng med menskopp?
2. Er det noen steder man får kjøpt det fysisk (ikke nettbutikk)
3. Hvor ofte tømmen man de?
Ja
Apoteket.
2-3 ganger i døgnet
 
Vi drar på ferie om litt, og da blir det en del bading.
Men nå ser det ut som om jeg kan finne på å få mensen på slutten av tiden vi er der.
Jeg klarer ikke tamponger, men har hør at menskopp er mye bedre.

Har derfor 3 spørsmål:
1. kan man bade i basseng med menskopp?
2. Er det noen steder man får kjøpt det fysisk (ikke nettbutikk)
3. Hvor ofte tømmen man de?

1. Ja
2. Usikker. Kanskje på apotek?
3. Med unntak av dag 2, hvor jeg og tømte en ekstra gang på dagen, holdt det å tømme en gang på morgen og en gang på kveld! Har moderat blødning vant til å bruke blå ob. I 6-8 timer pr tampong.

Kjempedeilig å bare forholde seg til mensen en gang om morgen og en gang på kveld. Jeg synes også at den hovene og litt verkende følsen på dag 2 var mye bedre med kopp enn med tampong.
Anbefaler absolutt!

I tillegg "tørker" det ikke ut sjeden slik som med tamponger. Mye mer fornøyd mus her altså!
 
Jeg syns også det er lettere å sette inn enn en tampong. Ihvertfall de dagene man ikke fossblør. Ikke deilig å dytte inn en tørr tampong i en halvtørr skjede :hilarious: silikonen på koppen gjør at den sklir lettere inn til tross for at den blir større.
Anbefaler å tømme den litt oftere den første mensen du bruker den, så får du øvd på å ta den ut og inn, og du får et overblikk over hvor mye du blør. Jeg ble overrasket over hvor lite blod det var. Trodde jo jeg blødde halvt ihjel når jeg brukte tampong, det ser mye mer ut i en tampong :p
 
Ja
Apoteket.
2-3 ganger i døgnet
1. Ja
2. Usikker. Kanskje på apotek?
3. Med unntak av dag 2, hvor jeg og tømte en ekstra gang på dagen, holdt det å tømme en gang på morgen og en gang på kveld! Har moderat blødning vant til å bruke blå ob. I 6-8 timer pr tampong.

Kjempedeilig å bare forholde seg til mensen en gang om morgen og en gang på kveld. Jeg synes også at den hovene og litt verkende følsen på dag 2 var mye bedre med kopp enn med tampong.
Anbefaler absolutt!

I tillegg "tørker" det ikke ut sjeden slik som med tamponger. Mye mer fornøyd mus her altså!
Tusen takk, da skal jeg sjekke apotek
 
Vi drar på ferie om litt, og da blir det en del bading.
Men nå ser det ut som om jeg kan finne på å få mensen på slutten av tiden vi er der.
Jeg klarer ikke tamponger, men har hør at menskopp er mye bedre.

Har derfor 3 spørsmål:
1. kan man bade i basseng med menskopp?
2. Er det noen steder man får kjøpt det fysisk (ikke nettbutikk)
3. Hvor ofte tømmen man de?

1. Ja
2. Apotek (bl.a. Vitus) og helsekost
3. Ved behov (jeg tømte som oftest morgen og kveld, og av og til midt på dagen om jeg blødde mye i starten)
 
Tror du kan bade med den.
Du kan kjøpe på apotek
Hvor ofte du må tømme den avhenger av hvilken størrelse du har på kroppen og hvor mye du blør, men de kan sitte i lenger enn en tampong uten fare for den samme bakteriefloraen. Altså hvis den ikke blir full kan den være i lenger enn 6-8- timer.
 
90-150 kr
 
Takk uansett, er det bare en i pakken eller flere?
Jeg trenger vel muligens 2..
Du trenger bare en. Koker den før bruk og etter bruk også er det good. Altså før du får mensen og etter.
Jeg skyller bare av den når jeg er på do f.eks og føler den ser ekkel ut, kan bruke intimservietter også f.eks, den samler ikke bakterier sånn som man kanskje tenker, siden det er silikon.
 
Back
Topp