Spørsmål om MA, venter på time til sykehuset

Tusen takk kjære deg :Heartred virker som spontanaborten min er i gang. For et par timer siden føltes det ut som 'vannet gikk', og startet å blø endel. Så nå for bare litt siden begynte jeg å styrtblø. Kom noen klumper ut, som jeg antar var fosteret og morkaka. Prøvde å se på det, men det var ikke lett å se hva det var. Slik jeg har fortstått det skal jeg uansett kjøre cytoteckuren i morgen. Har overraskende lite smerter, men får se hvordan det nå blir i morgen. Føler meg også ganske rolig, men det går jo litt i berg-og-dalbane dette.

Håper inderlig neste forsøk for dere blir vellykket. Har assistert befruktning her også, men da IUI. Så kjenner på følelsen av skuffelse, og det er liksom ikke 'bare' å prøve igjen om en måned eller to.
 
Tusen takk kjære deg :Heartred virker som spontanaborten min er i gang. For et par timer siden føltes det ut som 'vannet gikk', og startet å blø endel. Så nå for bare litt siden begynte jeg å styrtblø. Kom noen klumper ut, som jeg antar var fosteret og morkaka. Prøvde å se på det, men det var ikke lett å se hva det var. Slik jeg har fortstått det skal jeg uansett kjøre cytoteckuren i morgen. Har overraskende lite smerter, men får se hvordan det nå blir i morgen. Føler meg også ganske rolig, men det går jo litt i berg-og-dalbane dette.

Håper inderlig neste forsøk for dere blir vellykket. Har assistert befruktning her også, men da IUI. Så kjenner på følelsen av skuffelse, og det er liksom ikke 'bare' å prøve igjen om en måned eller to.

Så fint å høre at du ikke har så mye smerter. Krysser fingrene for at det fortsetter slik. Det er jo så individuelt! Og sikkert litt fint å slippe å grue seg lenger enn nødvendig da :Heartred det er virkelig en berg-og-dalbane ja!

Takk :Heartred Det er veldig fortvilende å være avhengig av hjelp til å klare å unnfange ønskebarnet. IUI er inseminering det? Vet dessverre lite om prosessen der. Har ett lesbisk vennepar som har vært gjennom det, og forstår at det er dyrt om man trenger donor. De vet forøvrig ikke at vi også går gjennom assistert møllen, og jeg får titt og ofte høre hvor heldig jeg er som har spermen gratis. Oh well, er det noe jeg har lært av denne prosessen er å aldri spørre noen NÅR de skal ha barn, ei heller anta at de har det enkelt å unnfange.:confused005 håper uansett at du får det til om ikke lenge, selv om veien dit virker håpløs lang akkurat nå :Heartred
 
Ja, det er merkelig å si det, men faktisk litt godt å være i gang. Regner med det blir mer smerter av cytotec'en i morgen. Litt bekymret for å skulle blø veldig masse, da jeg allerede har mistet en del blod, og er svimmel. Skulle ringe hvis det ikke avtok i morgen ettermiddag.

IUI er inseminering ja. Følte at vi hadde vunnet i lotto når det klaffet på 1. forsøk. Kortvarig lykke med andre ord. Krysser virkelig fingrene for at det sitter hele veien for oss begge neste gang :Heartred
 
Ja, det er merkelig å si det, men faktisk litt godt å være i gang. Regner med det blir mer smerter av cytotec'en i morgen. Litt bekymret for å skulle blø veldig masse, da jeg allerede har mistet en del blod, og er svimmel. Skulle ringe hvis det ikke avtok i morgen ettermiddag.

IUI er inseminering ja. Følte at vi hadde vunnet i lotto når det klaffet på 1. forsøk. Kortvarig lykke med andre ord. Krysser virkelig fingrene for at det sitter hele veien for oss begge neste gang :Heartred

Skjønner deg godt jeg. Følte jo som sagt lettelse selv når det endelig kom. Vær i forkant med smertestillende, og ha varmeposen klar. Høres ikke godt ut å blø så mye at du er svimmel da. :( ta vare på deg selv :Heartred

Er liksom i andre enden av skalaen, er redd jeg blødde alt for lite. Kunne brukt truseinnlegg og ikke bind i dag og i går. Men sykehuset mener det også er normalt og vil ikke ta meg inn på kontroll.

Skjønner det var kortvarig lykke ja. Men når det klaffet første gangen krysser vi fingrene for at det gjør det neste gang også og at det holder hele veien :Heartred
 
:Heartred:Heartred:Heartred:Heartbigred
Hei dere

Hadde aldri tenkt at jeg skulle bli en del av dette forumet, men her er jeg. Marsspiren min sluttet å spire. Fikk påvist MA i går, da har hjertet trolig stått stille en uke. Jeg er førstegangs, har prøvd i flere år og endelig blitt gravid med IVF. Verden føles jo ganske urettferdig, men nå vet jeg jo ihvertfall at jeg kan bli gravid.

Så kommer alle spørsmålene, for jeg var naturligvis ikke så snakkesalig i går. Svarene får jeg sikkert hos lege på sykehuset når den tid kommer, men pga helg har jeg noen dager før jeg får kontakt med de. Og jeg har allerede litt smerter, så jeg er redd (og håper jo også litt) det kanskje kommer ut før jeg får time på sykehuset?

Jeg kjenner jeg er redd for prosessen. For vil jeg kunne se fosteret blandt alt blodet? Det ble målt til 8+1 i går, skulle vært 9+2.

Og om man ser fosteret, får det i bindet eller ser at det kommer i do, skal man bare rulle sammen bindet og kaste det i søppelet eller skylle den lille ned i do? Det føles så utrolig uverdig at jeg blir kvalm av tanken. Jeg forstår at ikke alle har samme syn på ett så lite foster, men for min del har det vært så sterkt ønsket at det er vanskelig å gjøre disse handlingene. Men hva annet skal man gjøre liksom.

Og morkaken skal vel også ut. Kommer den ut i en bit, eller oppløst? Og hvor stor er den ved 8 uker?

Ønsker informasjon så jeg kan stille mer mentalt forberedt, ikke for å skremme meg selv eller noe. Jeg fungerer best når jeg vet hva som kan vente meg. Smerter forstår jeg at det vil bli uansett.

Sender varme tanker til alle dere sterke damer som har vært gjennom lignende :Heartred

Jeg fikk beskjed på sykehuset i dag om at fosteret sluttet å utvikle seg i uke 9, jeg skulle vært 11+3 i dag. Jeg vil bare si takk for at du laget denne tråden, det trøster meg å lese om deres erfaringer nå når jeg står midt i det. Så takk ❤️
 
Last edited:
:Heartred:Heartred:Heartred:Heartbigred

Jeg fikk beskjed på sykehuset i dag om at fosteret slutter å utvikle seg i uke 9, jeg skulle vært 11+3 i dag. Jeg vil bare si takk for at du laget denne tråden, det trøster meg å lese om deres erfaringer nå når jeg står midt i det. Så takk ❤️

Hjertet mitt brister for deg :Heartred Så uendelig trist at enda en marsspire har sluttet spire. Sender deg hauger med styrkeklemmer! :Heartred Skulle så inderlig håpe at ikke flere trengte å oppleve dette.

Fint å høre at du finner litt trøst i denne tråden :Heartred
 
Back
Topp