Spørsmål om lånekassen

Enilleh

Betatt av forumet
Hei! Er det noen som vet hvordan det er med å være student på høgskole og motta penger fra lånekassen? Jeg snakket med en rådgiver på skolen, og hun sa jeg hadde krav på endel kroner og at det lønner seg å få barn når man er student. Jeg har ikke noe som helst slags forhold til lånekassen, aldri mottatt noe lån eller stipend derfra, og jeg har krav på foreldrepenger fra NAV. Hun sa jeg likevel hadde krav på såkalte fødselspenger - hva er det? Jeg finner ingenting om det. Jeg kan ikke helt se at jeg har krav på noe som helst fra lånekassen egentlig. Noen som vet? :)

Stemmer det, du har nok krav på noe fra dem :) Men jeg tror du må ha vært student i en viss tid før du har krav på noe. Sist jeg var i permisjon så var jeg student, men jeg gikk i permisjon etter bare 4,5 mnd og hadde derfor ikke krav på noe. Og vet ikke om du må ha et kundeforhold til dem for å søke om stønad? Nå er det 9 år siden jeg sjekket opp i det, så har glemt det meste og mye kan selvsagt være forandret siden den tid.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Når du har vært student (hatt rett til støtte fra de 6 mnd før fødsel) så skal du få stipend fra lånekassen. Jeg er student og har lån og stipend. Når barnet kommer får jeg stipend (ca 8500,- ) i mnd. Dette i totalt 49 uker :) I tillegg har jeg deltidsjobb, slik at jeg får litt foreldrepenger også :) Anbefaler deg å ringe lånekassen :)

Back
Topp