Det jeg har hørt er at de sier at de betegner det som kolikk når ungen skriker et visst antall timer om dagen, hver dag/ pr uke over en viss tid. Vi ble veldig bekymret for sønnen vår da han nektet å roe seg, skreik hele natta og vi så tydelig at han spente seg i beina og hadde vondt i magen. Dette oppsto allerede på sykehuset, og da vi fikk vite at de hadde servert blomkålsuppe til lunch ene dagen, ble vi nesten litt sint! For dette er noe som helt klart gir luft i magen hos de små, og dette burde de vel vite på en fødeavd [;)] Det gikk flere dager før Lucas ble bedre - tøff start kan en si! Jeg er nå veldig nøye med hva jeg spiser, og prøver en ny mat-ingrediens hver dag for å kartlegge hva han reagerer på. Dette tar mye tid, men vi skal nok komme oss igjennom det [:)] I tillegg har vi kjøpt ammete fra apoteket, som jeg drikker flere ganger daglig, og av og til gir jeg Lucas 2 ml da dette er bra for tarmene hans, og har roet han MASSE. Anbefaler på det sterkeste å prøve det samme hvis det er flere som sliter med urolige småtroll [:)]