Spørsmål om igangsetting

Student jente!

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hva skal til for å ha god nok grunn til å bli satt i gang før termin?

Jeg har hatt et helt grusomt svangerskap, å vært ekstremt dårlig med oppkast, ned i vekt, lite mat/ næring generelt å bekkenløsning som gjør at jeg er sengeliggende til tider.

Jeg er kjempe lei av å gå sånn her nå, å jeg har kjempe lite med energi og er veldig sliten.. Lurer derfor på om det er noe mulighet for å kunne bli satt i gang før termin pga dette? Noen som vet?

Takk for svar!

Her ble jeg igangsatt på termin pga dårlig fødselsopplevelse første gang og fordi kynnerne gjorde at jeg fikk søvnmangel. Jeg måtte diskutere med legene for å få det men slapp ihvertfall å gå overtid! De siste ukene sov jeg 1-2 ganger i uka på sykehuset for å få smertestillende og søvn men det funket ikke da morfin og innsovningstabeletter funker dårlig. Hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket med jordmor og eller lege for å spør om de kan henvise deg til samtale på sykehuset! :Heartred kanskje du blir igangsatt før termin! :)

Last edited:
En venninne ble igangsatt ved termin ved at hun sa at hun ikke sov og generelt var i fryktelig dårlig form. Det gjøres en individuell vurdering. Vær veldig tydelig på hva du trenger og hvordan du har det. Lykke til med innspurt, dette høres så slitsomt ut. :Heartred

Her ble jeg igangsatt på termin pga dårlig fødselsopplevelse første gang og fordi kynnerne gjorde at jeg fikk søvnmangel. Jeg måtte diskutere med legene for å få det men slapp ihvertfall å gå overtid! De siste ukene sov jeg 1-2 ganger i uka for å få smertestillende og søvn men det funket ikke da morfin pg innsovningstabeletter funker dårlig. Hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket med jordmor og eller lege for å spør om de kan henvise deg til samtale på sykehuset! :Heartred kanskje du blir igangsatt før termin! :)
Det må være helt utrolig fint å være mamma når du tar sjansen på en runde til etter sånne opplevelser. Så modig :Heartred

Det må være helt utrolig fint å være mamma når du tar sjansen på en runde til etter sånne opplevelser. Så modig :Heartred
Vi skulle egentlig ikke få flere! Men tror bivirkningen av bryllup er svangerskap! :smiley-ashamed004 fra spøk til alvor.. Jeg ble uplanlagt gravid, men vi hadde ikke hatt hjerte til å ta abort selv om det var tema helt i starten. Mellom de to minste blir det kun 18 mnd imellom. Jeg vurdere daglig å ringe føden pga kynnerne allerede må jeg innrømme :smiley-ashamed008:Heartred Nå vet jeg at jeg får keisersnitt og har fått datoen, den er 9 dager før termin! :happy:

I forrige svangerskap ble jeg igangsatt fordi jeg var utrolig stresset og redd, det igjen førte til at jeg ikke fikk sove. Slet også med bekken- og symfyseløsning og var veldig sliten! Det var uenigheter rundt terminen min som gjorde at jeg var livredd for å gå overtid. Det var nok en påvirkende faktor, men i journalen min står det at grunnlaget for igangsettelsen var at jeg var fysisk og psykisk sliten. :)

Ville snakket med jordmoren din om dette ved neste kontroll, forhåpentligvis henviser hun deg til en samtale på sykehuset. ❤️

Sniker. Jeg ble igangsatt 38+1 med begge barna mine. Jeg hadde heftig bekkenløsning begge gangene, og alt for mye fostervann som forverret smertene. Og hemorroider fra helvete :meh: i mitt første svangerskap måtte jeg kjempe for igangsettelse, og det var ugreit. Jeg tok derfor kontakt tidlig i svangerskap nummer to, og fikk da beskjed om at det absolutt var rom for igangsetting etter uke 38. Men det forutsatte at de hadde kapasitet på føden, for det er litt mer oppfølging når man blir igangsatt. Som nevnt over her, ville jeg tatt kontakt med føden eller jordmor, og bedt om en samtale med en fødselslege der du skal føde.

Jeg ble igangsatt med ballongkateter 38+4 i følge oul termin, 39+6 i følge menstermin. Hun ble født dagen etter :)

Back
Topp