spørsmål om hoste/hostesaft..

hirly

Gift med forumet
I natt har mini hosta ganske mye. LItt sånn tørrt og hefti. Fortsetter i dag, dog litt mindre. Vi skal liksom i dåp i dag..Passa fint. Men han er ellers i fin form. Ikke feber eller sutrete..

Så til det jeg lurer på.. Noe jeg kan gjøre for å hjelpe? Tenkte med grøss og gru på at det er 1.mai idag, søndag imr og lenge til butikken åpner mandag, så jeg kunne fått kjøpt hostesaft eller liknende..  Leste litt på gamle tråder på BV og ser at noen bruker bisolvon. Fant ut at jeg faktisk hadde det stående *klappe seg selv på skuldra*. Jeg har fått den anbefalt av legen (til mini) tidligere pga slim i halsen, men endte opp med å ikke bruke den. Nå ser jeg at det står  at den kan brukes fra 2 år.. og min er da bare 7 mnd.. hva ville dere gjort? Kan ringe legevakta og spørre altså.. men han er jo ikke sjuk heller liksom. De sier sikkert vi bare skal vente og se..

hmmmm... jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort jeg... Tuppa her har hostet endel da hun har vært forkjølet, men da har jeg ikke brukt noe for det. Men det kommer jo helt an på hosten da. Er han veldig plaget med det er det helt sikkert greit å få gjort noe med den.. Legen min anbefalte faktisk paracet når det var tørrhoste, -for det fjerner den ubehagelige kløen som gjør at man hoster..
Om det er legen som har anbefalt den hosesaften som du har stående må nå det være trygt?

Jeg stemmer for å ikke gjøre noe.. Tetner litt mer til nå og gjør vel sikkert mer vondt ettersom hosten pågår også.. men han har ikke noe feber eller noe enda.. og absolutt på godt humør.. men det var han jo da han hadde svineinfluensa og.. Lov å håpe at han ikke blir like sutrete som faren når han er syk :D

Back
Topp