Spørsmål om honning..

har hør man ikke skal ha honning før en viss alder..men husker ikke hva den er

ORIGINAL: *Lill

Ja, det har jeg også. Tror det er ett år.. Tenkte ikke på dette da jeg bakte i dag. Var bare 2-3 spiseskjeer i tre brød da. Får spørre på helsestasjon i morgen.

ORIGINAL: Lillimamma

ORIGINAL: *Lill

Ja, det har jeg også. Tror det er ett år.. Tenkte ikke på dette da jeg bakte i dag. Var bare 2-3 spiseskjeer i tre brød da. Får spørre på helsestasjon i morgen.

hmm vet ikke jeg, men det står jo på honningen at barn under 1 år ikke skal ha honning... men hva 2-3 ss. gjør i et brød det er jo litt usikkert?![&:]

"Honning skal ikkje gis til barn under ett år fordi den kan inneholde sporer som kan til botulisme-bakterier i barnets tarm. I tarmen vil disse bakteriene produsere gift som fører til den svært farlige sykdommen spedbarnsbotulisme"

Men veit ikkje om dette endrer seg når honningen blir steikt. Trur eg ville hørt med HS.

Jeg hadde ikke gitt honning til mitt barn.
Det finnes en bakterie i honning (usikker på om den er der alltid eller kan være der)
Poenget er i alle fall at denne bakterien kan føre til lammelser hos barn under ett år som igjen fører til døden.

Slik jeg har forstått det er det kun honning som faktisk er farlig for små babyer.

Back
Topp