Spørsmål om fullamming, bæsj o.l

Damixa

Forelsket i forumet
Har et par spørsmål:
*Hvor mange måltider pr.døgn og hvor mange timer mellom hvert måltid har dere som fullammer?
*Hvor mange bæsjebleier pr.dag?

Her har vi byttet bleier opptil ti ganger pr dag inntil for tre dager siden, nå er det maks en pr. dag og det ser ut som det plager henne en del. Er våken for å få mat annenhver time på natten nå, og hun som hadde blitt så flink og sov fra 21 til 02 og fra 03 til 07, men nå er det slutt- Hva kan det være?? Noen som har noen gode råd??

Her spiser hun hver 3-4 time egentlig døgnet rundt, men sover som oftest 5 timer fra vi legger henne om kvelden til første måltid, ellers i 3-4 timers intervaller.

Var sikkert oppe i 10 bæsjbleier om dagen frem til hun var 4-5 uker, hver gang jeg la henne til puppen, så dundra det i bleien!
Så slo det om, å da plagdes hun en del, virka som hun trykte på hele tiden. Spurte helsesøster som sa det var normalt når de "omstilte" systemet. Nå bæsjer hun 1 gang om dagen eller annenhver dag, å nå plager det henne ikke mer[:)]

Ammer ca hver 3 time, lengre Tid imellom om natten. Er ca 1-2 bæsjebleier om dagen

Høres ut som en økeperiode. Da spiser lillemann ca hver andre time en dag eller to! Bæsjebleiene varierer litt, men helt klart mindre enn i begynnelsen, da buldra og braket det i bleia både titt og ofte [8D]

Ja, har tenkt på det med økedøgn o.l, men ble litt usikker siden det kun er på natten hun spiser hver andre time nå. På dagtid er det hver tredje time slik det har vært en stund.

ORIGINAL: MilliVanilli

Her spiser hun hver 3-4 time egentlig døgnet rundt, men sover som oftest 5 timer fra vi legger henne om kvelden til første måltid, ellers i 3-4 timers intervaller.

Var sikkert oppe i 10 bæsjbleier om dagen frem til hun var 4-5 uker, hver gang jeg la henne til puppen, så dundra det i bleien!
Så slo det om, å da plagdes hun en del, virka som hun trykte på hele tiden. Spurte helsesøster som sa det var normalt når de "omstilte" systemet. Nå bæsjer hun 1 gang om dagen eller annenhver dag, å nå plager det henne ikke mer[:)]

Hvor lang tid vil det gå før hun slutter å trykke slik hele tiden? Hun kaver og kaver, men ingenting skjer. Og så blir hun så sinna.

På dagtid ammer jeg hver 3-4 time. Hun får siste pupp mellom 21 og 21.30, skal ha pupp igjen mellom 05 og 10 (ytterpunktene er sjelden, som oftest er det mellom 07 og 08).

Hun bæsjer ikke hver dag lenger. Kanskje sånn annenhver/ hver tredje dag.

Vesla her hadde bæsjebleier ofte helt frem til 6-ukersalderen, så var det en stund med forstoppelse før det igjen regulerte seg. Nå er det 1-2 om dagen. Trykking og kaving har hun holdt på med siden hun sluttet med mange bleier om dagen, noe jeg regner med går seg til rundt 3-4 månedersalderen da tarmen blir mer moden.

Her er det bæsj hver 3. dag ca, og da plages han litt den dagen det skal ut. Men det er vel normalt, det som kommer ut har normal farge og løs konsistens, så forstoppelse er det jo ikke.

Han får mat hver 1. - 3. time på dagen, legges i 20-21-tida og sover til 04-06 før det er tid for mat igjen. Så er fornøyd med rytmen sånn det er nå. Forsøk å få inn mest mulig mat på kvelden, og la han ligge lenge ved brystet slik at han får mest mulig av den fete ettermelka. Tror kanskje det er derfor min sover lenge nå iallfall. Men alt går jo i perioder, plutselig trenger han vel mer mat her å [8D]

FUllammer.
På dagtid er det 3-4 timer melom måltidene, på natten sover han 9-10 timer før han vil ha mat.

Bæsjer ca hver 10-14 dag.

her er det mat her 3-4 time på dagen og hver 4-5 på natta. bæsjebleie har vi ca hver 5 dag... kan desverre ikkje hjelpe deg med det andre du lurte på.. :-/

Han henger på puppen hele tiden.. pupp=smokk også[;)] hadde også mange bæsjebleier hver dag inntil nylig... nå er det en hver eller annenhver dag

Her spiser hun litt variert gjennom døgnet og det varierer og fra dag til dag. Noen dager har jeg ikke like mye melk å da må hun ammes oftere, andre dager får jeg spreng etter 2-3timer og hun spiser mye skjeldnere [;)]

Ofte følger vi denne "rytmen":
På dagtid (fra kl 10-18) kan det gå 3-4 timer mellom ammingen.
På kvelden (Fra 18-24) ammer hun mye oftere. fra 1-3 timer
Så sovner hun for en lang soveperiode fra ca 23-24 til 6-7, får mat og sover til ca 10-11.

Når det gjelder besjebleier så besjet hun før hele tiden, nå har det endret seg og kommer somregel en for dag. Men om hun promper så kommer det somregel noe attåt... et lite bremsespor...[;)]

Her er det amming annenhver time så lenge han er våken på dagen. Regulerer dette selv. Når han har sin lange soveperiode på dagen, kan det gå 3-4 timer.

På kvelden får han siste måltid kl 19.30-20.00 og da våkner han igjen ved 01-tiden og vil ha mat igjen. Så igjen etter ca 3 timer også annenhver igjen hele morgenen og dagen...

Han har 2-4 bæsjebleier om dagen (og dessverre) også 1-2 om natta. Håper dette vil gå ned snart.

Og sånn går no dagan...[8D]

På dagtid går det sjelden mer enn 2 timer mellom hvert måltid. Om kvelden gjerne oftere. Hun får siste amming kl 21 eller 22, sovner, spiser igjen kl 01 og 05 og 07 og 0830.

Bæsj kan variere fra 1 om dagen til 5. Så lenge man fullammer, så blir de ikke obstiperte. Kan gå 14 dager uten at man ser på det som et problem.

ORIGINAL: Kleo79

På dagtid går det sjelden mer enn 2 timer mellom hvert måltid. Om kvelden gjerne oftere. Hun får siste amming kl 21 eller 22, sovner, spiser igjen kl 01 og 05 og 07 og 0830.

Bæsj kan variere fra 1 om dagen til 5. Så lenge man fullammer, så blir de ikke obstiperte. Kan gå 14 dager uten at man ser på det som et problem.

Det var betryggende at de ikke blir obstiperte ved fullamming, jeg burde egentlig vite siden jeg har to fra før, men det er 11 år siden sist så jeg føler meg som en nybegynner og husker ingenting om hva og hvordan. Blei bare så stor overgang fra opptil 10 bæsjebleier pr dag til en eller ingen, og siden hun er så urolig så begynte jeg å bli litt bekymret.

ORIGINAL: Kybele

Her er det bæsj hver 3. dag ca, og da plages han litt den dagen det skal ut. Men det er vel normalt, det som kommer ut har normal farge og løs konsistens, så forstoppelse er det jo ikke.

Han får mat hver 1. - 3. time på dagen, legges i 20-21-tida og sover til 04-06 før det er tid for mat igjen. Så er fornøyd med rytmen sånn det er nå. Forsøk å få inn mest mulig mat på kvelden, og la han ligge lenge ved brystet slik at han får mest mulig av den fete ettermelka. Tror kanskje det er derfor min sover lenge nå iallfall. Men alt går jo i perioder, plutselig trenger han vel mer mat her å [8D]

Hvor lenge skal de ligge før de får den fete ettermelken?? Hun ligger stort sett alt i fra 10 min til 40 min.

Vi også byttet bæsjebleie hele tiden nesten, han var helt sår i rompa siden det kom litt nesten hele tiden.. plutselig en dag foradret det seg, da var han litt over 6 uker.. vi var hos hs og han hadde ikke bæsja hele kvelden før, natta eller morgenen.. så kom den værste sprutbæsjen noen sinne utover hs og kontoret henne etter dette har han 1-2 bæasjebleier om dagen, og da gjerne litt skikkelig.. Men jeg kjenner igjen det du sier, for jeg også synes det virket som han ble plaget.. men nå har det vært slik et par uker og jeg synes det har blitt mye bedre.. jeg tenker at det var tarmene som regulerte seg litt..
ellers fullammer jeg også.. og det går mellom 1 og 3-4 timer mellom hvert måltid hele døgnet.

ORIGINAL: Amy vh

ORIGINAL: Kybele

Hvor lenge skal de ligge før de får den fete ettermelken?? Hun ligger stort sett alt i fra 10 min til 40 min.

Det må du nesten kjenner litt etter selv på hvorvidt puppene føles tømte eller ei. På kvelden er det nesten bare fet melk i puppene, så da tar det mye kortere tid. På dagtid har vi mye "lettmelk", så da kan de fint hoppe av før den fete melka kommer. Da bare hekter du ungen på samme pupp igjen neste gang, tømmer den og går over til pupp nr 2.

Etterhvert hopper de av selv når de ikke får ut noe særlig mer.

Back
Topp