Spørsmål om feber

Tullingen

Gift med forumet
Desemberskatter 2016
Min kjære gutt på 2 1/2 år har feber stakkar

Fikk rompe ammo kl 08.30 me 39,5 i feber
så kl 13,30 me 39,6
så nå kl 17,30 ijenn me 39,5.
Grunnen t at eg gir på dagtid e for at når den blir så høy så fryse han, grine å e superslakk.
Men nå kan han jo ikke få flere dette døgnet altså frem t 08.30 i mårå tidlig?
Men ka då om feberen stige t nærmere 40 i natt?

Ingenting annet galt me han utenom feber, å glad å fornøyd å rask å leke å kose seg når feberen e nere å under 39.

Hvis han ikke har andre plager enn feber så hadde jeg ikke gitt stikkpille. Her i huset er ikke feber alene nok til å få medisin, må også ha nedsatt/dårligere almenntilstand. Akkurat for å unngå det du beskriver, at kroppen ikke kan få mer medisin før neste døgn. Jeg synes det er bedre å være litt restriktiv enn å øse på... Men dette var jo ikke dette du lurte på..

Du kan gi ny dose med medisin etter kl 2400, da er det nytt døgn..;-)

Veldig lurt tips - få tak i ibux mikstur!! Det er en annen type medisin enn paracet og da kan du gi annenhver gang og totalt gi oftere enn om du bare gir paracet. Men akkurat nå har de leveringsproblemer på ibux så det er ikke å få tak i så det hjelper deg lite akkurat i dag.. Men er du på apoteket og ser det så kjøp! Det er også mye mer effektivt mot smerter (har et ørebarn selv og paracet funker ikke så godt mot smerter i min erfaring ihvertfall)..
Jeg ville gitt en ekstra dose med paracet i natt om det var behov for det - ta gjerne kontakt med legevakten om du er usikker men jeg er rimelig sikker på at dette er det rådet du vil få derfra også..  Prøv også å kjøle ned barnet på andre måter ved å kle av barnet og evt vaske over kroppen hans med en våt klut..

Galleri skrev:
Hvis han ikke har andre plager enn feber så hadde jeg ikke gitt stikkpille. Her i huset er ikke feber alene nok til å få medisin, må også ha nedsatt/dårligere almenntilstand. Akkurat for å unngå det du beskriver, at kroppen ikke kan få mer medisin før neste døgn. Jeg synes det er bedre å være litt restriktiv enn å øse på... Men dette var jo ikke dette du lurte på..

Du kan gi ny dose med medisin etter kl 2400, da er det nytt døgn..;-)

Man kan ikke tenke sånn... Man må jo telle 24 timer fra den første stikkpillen.

Hvis ikke kan man jo gi 8 doser på 24 timer.

han såve i kun bleia, så han ikke blir så varm pga klær, så har han et tynt teppe istede for dyna :)

bruke å gi han kald klut t pannen men han like d ikke
så kan jo prøva mer på d.

grunnen t at eg har gitt på dagtid e rett å slett fordi han blir så utrolig slakk å sjelve (typisk kald) når den blir over 39,5 å eg suns d e så ekkelt

Back
Topp