Spørsmål om EL og graviditet :)

Kicks

Gift med forumet
Hei. Noen som tar seg tid å lese?

Jeg sluttet på p-piller i januar etter 6 års bruk med jevne sykluser på 28 dager der mensen traff på samme dag hver
måned. Jeg sluttet på disse som sagt i januar, men 3 dager før de store pillene var tatt da jeg ønsker å bli gravid. Da fikk jeg mensen etter 3 dager (som vanlig når jeg ikke tar de store pillene), og denne mensen var som normalt i både dager og styrke på blødning. Denne syklusen varte i 37 dager. Her testet jeg for EL med CB digital der man kan få 3 svar (ingen EL, medium og maksimal sjanse for å bli gravid) Jeg fikk "medium" fra dag 16 i syklusen til dag 23. Sluttet å teste etter dag 23 da jeg aldri fikk "maksimal". Jeg fikk 2 CB plus graviditetstester som ble positive lenge etter tidsfristen gikk ut to dager på rad og tenkte vel egentlig at jeg var gravid.
Fikk mensen på dag 38 (10.mars), men kortere og svakere blødning enn jeg bruker, følte også det var litt klumpete i begynnelsen. Jeg testet igjen for EL (testet ikke så mye denne måneden) og fikk "medium" på dag 20 og dag 21, og "ingen" på dag 22.
Men så kom mensen på dag 33 som var 11.april. Jeg er på dag 3 i mensen nå, men har nesten ingen blødning, og det er for det meste helt brunt. Jeg har fått mange svake streker denne måneden men som ikke ble sterkere. Folk på forum så også disse strekene og trodde jeg var gravid. Jeg testet blodprøve for HCG men den var negativ på ca 8-9 dpo (ut ifra de "medium" EL testene) Jeg tok en graviditetstest igjen i går bare for å se, og der var ingen strek å se.

Så mine spørsmål til dere er: 1. Hvorfor får jeg ikke fullstendig utslag på CB digital EL-tester? Har jeg ikke hatt EL i
det hele tatt?
2. Hva kan det ha seg at jeg har så lite blødning? Kan jeg være gravid likevel? Eller Kan jeg ha vært gravid uten å visst helt om det, men ikke er det lenger?

Last edited:
Back
Topp