Spørsmål om diverse utstyr

Orchidaceae

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Skal dere ha ammepute?
Skal dere ha bilspeil til bilsete? -det er vel nødvendig pga sikkerheten?
Skal dere ha vognpose?
Skal dere ha flaskebørste?

Vi har ikke kjøpt inn dette enda da jeg er usikker på om det er nødvendig...
 
Skal dere ha ammepute?
Skal dere ha bilspeil til bilsete? -det er vel nødvendig pga sikkerheten?
Skal dere ha vognpose?
Skal dere ha flaskebørste?

Vi har ikke kjøpt inn dette enda da jeg er usikker på om det er nødvendig...
Har bbhugme gravid/ammepute.
Skal ha bilspeil.
Har kjøpt vintervognpose, frem til den blir tatt i bruk er det nok kun skinn og dyne som er gjeldende.
Flaskabørste ser vi ann, vet ikke om jeg får til å amme eller ikke ennå :)
 
Skal dere ha ammepute?
Skal dere ha bilspeil til bilsete? -det er vel nødvendig pga sikkerheten?
Skal dere ha vognpose?
Skal dere ha flaskebørste?

Vi har ikke kjøpt inn dette enda da jeg er usikker på om det er nødvendig...
Har købt ammepude fra ikea. Så må vi se om den er god.
Har ikke tænkt på bilspeil. Men vil nu overveje det
Har vognpose til alle årstider .
Købte et startsæt med flaske. hvor flaskebørste var med. Har planer om at amme. Men vil gerne have muligheden for at far kan give mad en gang i mellem
 
Skal dere ha ammepute?
Skal dere ha bilspeil til bilsete? -det er vel nødvendig pga sikkerheten?
Skal dere ha vognpose?
Skal dere ha flaskebørste?

Vi har ikke kjøpt inn dette enda da jeg er usikker på om det er nødvendig...
Sniker
Vi har kjøpt cozyfix ammepute
Vi skal ha speil
Vi skal ikke ha vognpose
Vi skal ha flaskebørste
 
Skal dere ha ammepute?
Skal dere ha bilspeil til bilsete? -det er vel nødvendig pga sikkerheten?
Skal dere ha vognpose?
Skal dere ha flaskebørste?

Vi har ikke kjøpt inn dette enda da jeg er usikker på om det er nødvendig...
-Brukte ikke ammepute sist og savnet det ikke, så investerer ikke i en nå heller.
-Bilspeil ble brukt i nesten tre år her mens storesøster satt bakovervendt, så det vil jeg anbefale.
-Har to vognposer vi er veldig fornøyd med etter storesøster.
-Skal du ha flasker syns jeg man må ha flaskekost. Morsmelk og erstatning er veldig «fettete» og man må vaske ordentlig for å få det vekk.
 
Har hatt ammepute. Men den var ikke så god. Fylt med isopor kuler og da ble baby veldig varm når den ammet lenge. Så unngå de rimeligste som er fylt med det.
Brukte bilspeil. Så bruker nok d nå og om jeg finner det.
Vognpose er gull verdt om vinteren. Kjøpte en med tynn og tykk front som kunne byttes mellom årstidene.
Ved bruk av flaske så er det greit med børste. Men husk å alltid spyle med kaldt vann slik at de får de skikkelig rene.
 
Ingen krise om du må vaske en flaske eller to med vanlig oppvaskbørste, og butikkene er åpne etter fødsel. Tok en stund før vi kjøpte flaskebørste sist, men det var enklere. Ene fikk flaske, men i et par uker gikk det helt fint uten.
 
Skal dere ha ammepute?
Skal dere ha bilspeil til bilsete? -det er vel nødvendig pga sikkerheten?
Skal dere ha vognpose?
Skal dere ha flaskebørste?
Har Cozyfix ammepute fra sist, og den var super! Kommer til og med til å ta den med på sykehuset.
Vi har speil i baksetet slik at vi kan se fjeset til barna. Tror ikke det er pålagt, men ikke sikker.
Har vognposer til vår/sommer/høst (Easygrow Lite+) og vinter (Easygrow Nature), i tillegg til lammeskinn og dyner. Har også bilstolpose til den første vinteren (Voksi Move), vi syntes det var praktisk å slippe å kle på ytterklær når man driver og drasser med seg den bilstolen overalt uansett. Pluss at selene helst ikke skal være utenpå tykke klær.
Flaskebørste fant jeg aldri sist, men så vasket vi flaskene i oppvaskmaskinen uansett, så det ble ikke noe savn.
 
Her blir det ikke ammepute, eller, om jeg finner den fra sist, så kanskje jeg prøver, men fikset aldri ammepute sist. Så blir det behov kjøper jeg når jeg ser behovet.

Bilspeil er et must for meg, bruker det enda på han på 2 år og 4 måneder.Veldig greit å se om de sover eller ikke, og hvordan de har det til en hver tid. Og nå bruker jeg det som enkel kommunikasjon også, da han sitter bakover enda. Han ser meg i speiletder, noe som roer han.

Vognpose hadde jeg ikke før han begynte i barnehagen.jeg brukte dyne og eventuelt et teppe frem til da.

Anbefaler deg å ikke kjøpe for masse nå egentlig,for sjelden du fær akkut bruk for det på hjemveien. Og butikkene er åpne etter du har fått barn
 
Jeg har bbhugme som jeg bruker som gravidpute nå. Kommer til å bruke den som ammepute etterpå :happy: Vi kommer også til å kjøpe bilspeil slik at vi kan se ansiktet til mini. Vognpose blir også kjøpt inn, men har ikke bestemt oss helt for hvilken enda. Flaskebørste venter vi nok med og ser an behovet :happy:
 
- Hadde ikke ammepute sist, og det gikk helt fint! Men kjenner flere som ikke kunne klart seg uten. Så kanskje det kan skaffes etter fødsel hvis det blir behov?
- Bilspeilet bruker jeg fortsatt. Som litt småhysterisk med en nyfødt ble jeg så redd for at alt ikke skulle være OK. I bilen har man liksom ikke så mye kontroll når setet er bakovervendt. Litt senere ønsket jeg å følge med på sovestillingen. Hodet faller fort framover og det er ikke noen god stilling i en evt. kollisjon. Så speilet ville jeg ikke vært foruten.
- Skal nok ha pose til både bilstol og vinterpose til vogn. Var veldig praktisk. Førstefødte elsker også vinterposen så mye at jeg ikke får pakke den bort om sommeren heller. Hun sover dårlig uten (men den blir holdt helt åpen om sommeren)
- Sist brukte vi ingen flasker til melk, så har ikke trengt flaskekost. Så hvis du planlegger å amme kan kanskje flaskekost vente til etter fødsel hvis det blir nødvendig med flasker.
 
Skal dere ha ammepute?
Skal dere ha bilspeil til bilsete? -det er vel nødvendig pga sikkerheten?
Skal dere ha vognpose?
Skal dere ha flaskebørste?

Vi har ikke kjøpt inn dette enda da jeg er usikker på om det er nødvendig...

Ammepute - prøvde meg med bbhugme gravid og amme puta sist, men endte opp uten, blir å teste den denne gangen også, mulig det blir en annen som cozyfix eller tvillingammepute (håper jeg klarer å dobbeltamme)
Bilspeil - Har en i hver bil nå (storebror er 3 år neste måned), og håper vi klarer å plassere de slik at vi ser alle tre
Vognpose - Brukte ikke vognpose så lenge vi brukte bagdelen på vogna (Kjøpte på black Friday sist), men etter at vi byttet til sportsvogn brukte vi dunpose om vinteren og tynnere resten av året. Har kjøpt en til dunpose brukt, og kommer til å kjøpe en vår/høstpose brukt også.
Flaskebørste - Trenger ikke flaskebørste om du ikke vet du kommer til å bruke flaske. Sist håpte jeg å fullamme, hadde kun flaskene jeg fikk i babypakkene da vi kom hjem. Endte med å delamme, så kjøpte både flere flasker og flaskebørste etter at vi kom hjem
 
Tusen takk for så mange fine svar! :)
Det blir da å kjøpe speil før lillemann kommer ihvertfall :) Så tror jeg vi ser an resten.
 
Skal dere ha ammepute?
Skal dere ha bilspeil til bilsete? -det er vel nødvendig pga sikkerheten?
Skal dere ha vognpose?
Skal dere ha flaskebørste?

Vi har ikke kjøpt inn dette enda da jeg er usikker på om det er nødvendig...
Har bbhugme ammepute både stor og liten :)
Skal ha speil :)
Har vognpose både vår/høst og vinter :)
Har ikke flaskebørste, kjøper det om det trengs :)
 
Skal dere ha ammepute?
Skal dere ha bilspeil til bilsete? -det er vel nødvendig pga sikkerheten?
Skal dere ha vognpose?
Skal dere ha flaskebørste?

Vi har ikke kjøpt inn dette enda da jeg er usikker på om det er nødvendig...

Erfaring fra forrige gang:
- Kjøpte Cozyfix ammepute for halv pris på Finn. En av de beste kjøpene jeg gjorde.
- Vi hadde bilspeil, men vet ikke om man MÅ. Var uansett litt praktisk å kunne se om hun sov, manglet smokk eller andre ting.
- Vi kjøpte vognpose først til vinteren da vi gikk over til sportsdel til vogna. Før det brukte vi bare tynt teppe, ullpledd eller dundyne, alt etter hvilken temperatur det var ute.
- Flaskebørste kjøpte vi da behovet meldte seg.
 
Skal dere ha ammepute?
Skal dere ha bilspeil til bilsete? -det er vel nødvendig pga sikkerheten?
Skal dere ha vognpose?
Skal dere ha flaskebørste?

Vi har ikke kjøpt inn dette enda da jeg er usikker på om det er nødvendig...
Jeg fikk cozyfix ammepute noen dager etter at vi kom fra sykehuset sist. I tillegg hadde jeg en doomoo-pute. Cozyfix blir med til sykehuset denne gangen!
Hadde ikke bilspeil sist men jeg satt bak med mini og kjørte sjelden. Nå har vi to biler og jeg skal kjøpe ett.
Vognpose syns jeg er gull og vi har både til vår/høst og vinter. Kommer til å kombinere med tepper/dyner. Vi har flaskebørste hjemme men forrige gang ville ikke babyen drikke av flaske så vi gikk fra pupp til kopp :)
 
Ja, vi har alt dette:)
Har to ammeputer - en cosyfix som jeg synes fungerte utmerket når babyen var liten. Har også en annen variant fra «Rätt Start» som er litt mer myk/«putete».
Vognpose må man i hvert fall ha på vinteren - vi har easygrow vognpose + en voksi bilstolpose.
Har også bilspeil.
Har også flaskebørste. Kan bruke vanlig oppvaskbørste, men en flaskebørste er kanskje lettere å komme til med og greit å ha en egen som kun brukes til tåteflasker.
 
Last edited:
Back
Topp