Spørsmål fra Lucillen: Hvilke matvarer kan jeg spise?

ElisabethR

Forelsket i forumet
Legger inn spørsmål fra Lucillen, som hadde lagt dem i en annen tråd:

Hei !

Takker for flott nettside dere har ! Dette har hjelpt meg veldig mye på min vei nedover i vekt ! Etter jeg fant kcal - metoden vet jeg at dette er for meg til der jeg vil være en gang i fremtiden !

1
Jeg har nettopp oppedaget mager vaniljekesam. Jeg som i utgangspunktet ikke liker vanilje. Men digger den og spesielt på min hjemmelaget frokostblanding. Men hva er det sunneste alternativet mellom mager vaniljekesam og yoghurt naturell ? Viss jeg bruker yoghurt blir det Tine sin. Hvilke yoghurt naturell ville du ha anbefalt ?

2
Noe jeg ofte tenker på : hvilke frukter er " sunnere " enn andre ?

3
Leser ofte at dere anbefaler saltfattige posesupper og gryteretter. Ønsker noen tips på hvilke posesupper og gryteretter , dette er snakk om. Kjempe fint når en trenger en nødløsning eller på en hektisk hverdag !

4
Finnes 100 viss av sauser i butikken. Er noen som passer å bruke i sunn hverdagsmat ?

5
Da jeg la om til ny livsstil for 19 mnd tilbake hadde jeg et skrekkelig kosthold ! Jeg var en toro og findus kokk og all mat bestodd i halv og hel fabrikat mat ! Nå i dag lager jeg det meste helt fra bunnen av.
Tenker av og til , om hvordan noen av mine gamle favoritter passer inn i sunn hverdagmat ?
Jeg tenker da spesielt på :
- kremet kyllingsuppe med mais og vårløk - toro
- italiensk gryte - toro
- kremet blomkål og brokkolisuppe - toro
- fiskesuppe bergensk
- bali kyllinggryte - toro
- pasta di parma - toro
- tacogryte - toro

6
Hvilke fiskekaker ville du ha anbefalt ?

7
Synes woksausen fra chop suey blue dragon er den aller beste , men er den ok i hverdagsmaten ?

8
Er en pose med grønnsaker like bra og sunne som ferske grønnsaker ?

9
Det  " nye " mellommåltidene til Wasa vil du anbefale dem ? Tenker litt som en nødløsning i hverdagen og når en er ute på farten og det er blitt lang tid siden sist måltid ?

10
På vinteren er jeg veldig ofte på lange skiturer. Hvordan bør en legge opp kostholdet på slike dager - tenker på frokost før avreise - nistepakke - mellommåltid - og middag / kveldsmat når en kommer hjem igjen ? Bruker hele dagen ute. Trenger en ekstra kalorier på slike dager eller holde seg innenfor det kaloriene en skal ?
Eventuelt bruke noen kalorier til hjemmelaget kakao ?
Stemmer det at en kan drikke sjokolademelk etter en tung treningsøkt , er dette et eventuelt alternativ etter en lang skitur ?
 
Back
Topp