Spørsmål fra Bleiesmurfen.

x1xPastella

Forumet er livet
Hei alle sammen!
jeg er ny her inne, og finner ikke fram så lett enda... mulig dette innlegget skulle vært et annet sted. vel, jeg har et spørsmål til dere. jeg hadde siste mens 14/12 og eggløsning ca 28/12. jeg har litt ujavne sykluser, så jeg er ikke helt sikker på når jeg skal ha mens. klarte ikke å vente, så jeg tok en test (CB) på fredag. den ble umiddelbart negativ. javel, tenkte jeg, det er jo tidlig enda, og tok meg en dusj. da jeg kom ut av dusjen og kikket på testen igjen (det er en magisk tiltrekningskraft med sånne tester! ) var den klar positiv! men da hadde det jo gått en stund, og på pakningen står det at man skal se bort fra alle endringer etter 10 min. men kan en test virkelig vise positiv om den er negativ, selv etter en tid? noen som har opplevd/hørt om dette før?
jeg testet forøvrig igjen i dag, og da var den negativ. men det er fortsatt før mens, så jeg håper og tror det bare er for tidlig enda... føler meg gravid. oppblåst, vondt i pupper (rare/ømme/stikkinger) hadde mens murringer i forrige uke, og har masse stikkinger (som eggløsningssmerter) jeg er trøtt og tiltaksløs, og hadde spotting i går, som er borte i dag. jeg har fra før en jente på 3,5 år, og dette er de samme symptomene som da jeg gikk med henne. og like tidlig. jeg har aldri ømme pupper før mens heller for øvrig. og ikke slike stikkinger i magen heller. kun ved eggløsning. dvs èn dag i mnd.
så nå venter jeg bare (utlmodig!!!) for å se om mensen kommer eller ikke.... og gjør den ikke det, tester jeg igjen i slutten av uka.
blir veldig takknemlig om noen kan svare meg på dette! syns det der var litt rart.....

hilsen førstegangsbesøker på babyverden, men som ER i babyverden!

[:D]Jeg la den her jeg, kanskje du får mer svar her hvor den hører hjemme!!![:D]

takk pastella! [:D]

Hei på deg!!!

Når jeg testet svakt positiv, så ble den sterkere positiv etter de 10 minuttene. Krysset så altså myyye sterkere ut da, men jeg var
jo gravid. Det var med cb testene. Hvor lang syklus pleier du å ha? Kan jo hende at du kan ta en test til, og se for sikkerhets skyld?

Ønsker deg masse lykke til, og velkommen hit, og hold oss oppdaterte da[:)]

Klem

Dersom du har ujeve sykluser, så har du ujevn EL også.

Når sykluslengden varierer, så er det tiden fra mens til el som varierer, ikke tiden fra el til mens, den er stabil fra syklus til syklus selv om syklusen varierer i lengde.

Derfor, dersom syklusen din er litt lengre denne gangen, så kom el litt senere. Og da kan du rett og slett ha testa for tidelig.

Hva slags CB testet du med? Digital eller "vanlig"? Veldig viktig med digitale teter: Man kan aldri, aldri lese noe som helst utav strekene på testpinnen, de betyr IKKE det samme som streker på vanlig tester.

Uansett, når det står du skal se bort fra endringer etter ti minutter, så er det for en grunn. For ja, jeg har hørt om negative tester som blir positive etter en stund (timer, neste dag eller whatever) og noen ganger ER hun gravid, andre ganger er hun IKKE gravid, den kvinnen som har tatt den testen. (altså, jeg ahr hørt om flere tilfeller, noen gravide, noen ikke gravide)

Ta en ny test. Og KAST den etter de ti minuttene. Jeg vet, jeg vet, tiltrekningskraften er stor, jeg har glodd på mine når jeg tømmer søpla og tilfeldigvis finner den jeg... Like negativ da...

hei!
takk for svar! [:)]
jeg bruker ladycomp, derfor vet jeg når jeg har eggløsning. samt at det stemmer overens med eggløsningssmerter og blank utflod, hver gang.
syklusene varierer fra 27 - 29 dager som regel, så så veldig ujavne er de kanskje ikke. varierte mer før forrige svangerskap, da var de oppe i 35 dager.

jeg brukte CB testpinne. og det som er problemet er at jeg ikke vet om den ble positiv FØR 10 min, for da var jeg i dusjen. det står jo at man skal avlese etter 2 min, men innen 10. men siden testen i dag var negativ regner jeg med at det var noe galt med den forrige. på apoteket hadde de heller aldri hørt om dette. de anbefalte bare å prøve en ny test.
så da er det bare å vente på IKM og evt. teste igjen i slutten av uka. ladycompen har litt problemer om dagen, den forandrer tidspunkt for foventet mens hver dag.... [:@]
men den skal visstnok også gi beskjed om sannsynlig svangerskap 14 dager etter befruktning. så det er bare å smøre seg med tålmodighetskrem.... sukk... [X(]

Ok, jeg har ladycomp selv, så jeg vet hvordan den funker, men utfra det jeg huserk skal den gi beskjed oim mistanke om svangerskap etter 16 dager, og bekrefte det etter 18? (og innen den tid har jeg garantert testet for lengst, det er sikkert.... Jeg får mensen 15. dagen etter el!) Dersom du har oversikt over deine sykløuser bakover så kan du greit telle hvor mange dager fra el til men du har. Dette varierer altså svært lite fra syklus til syklus, mak +/-1 dag normalt sett. Da kan du jo lett regne ut når du skal forvente mensen selv da.

Uansett, lykke til! Så lenge tanta ikke har dukket opp er det alltids håp :)

jepp, jeg kan jo trykke og telle. [8D] jeg har egentlig bare stolt på compen hittil. for det stemmer som regel veldig bra. men denne syklusen har den problemer med. [:D] tempen min er javnt høyere enn andre sykluser også. er nok derfor.
bruksanvisningen sier at den angir sannsynlig svangerskap etter 15 dager, og bekrefter et svangerskap etter 17. og jeg tenkte som deg; alt for lenge til! [:@]

og jeg tenker som så jeg også at så lenge ikke mensen har kommet er det håp!
forrige svangerskap testet jeg meg ikke før to dager etter IKM, og den var klar positiv.
da hadde vi forsøkt i 14 mnd. dette er vår første PP nå, og det hadde vært utrolig om vi hadde klart det allerede! sist brukte jeg ikke comp, og hadde ujevnere sykluser. men så hadde jeg gått på p-piller i ca 12 år også. ikke rart kroppen blir satt ut....[:'(]

så gøy! gratulerer!!!! [:D]
da er det håp!

jeg har akkurat regnet sykluser på ladycompen min, og kom fram til at jeg sannsynligvis har IKM på fredag (den 13!!!) så da var det nok for tidlig! [:@]
krysser fingrene for det!!!
phu... blir litt hekta på dette. ikke lett å tenke på noe annet gitt! [;)]

Kjempespenneden!

Jeg følger spent med p de som nærmer seg testing jeg, for selv har jeg ikke noe spennende testing i nærheten, jeg er på dag 8 i syklusen jeg. MEN, jeg har faktsik en temp som er markant høyere enn alle de andre i dag da... Men jeg tror ikke på at jeg har hatt EL på dag 8, så jeg regner med den dropper igjen i morgen. EL dag 8 er jo usannsynlig tidelig, og jeg har bare hatt EL to ganger jeg, og det var på dag 46 og dag 29, så 8 er nok litt for tidelig ja. Jeg venter på OM jeg får EL jeg da... Og da er det mye festligere å vente på andres tester :)

Krysser fingrene for deg.

Krysser fingrene!!!!

takk for lykkeønskninger!
det er det som er så fint med disse foraene her, man får gode råd, forståelse og støtte! [:)] man kan jo ikke gå og snakke med alle om dette, og de stakkars mennene våre er vel ikke like opphengt som oss... [:D]tji-hi....

men at kroppen kan finne på de merkligste ting skal være sikkert! jeg har ei veninne som ble gravid første dag etter avsluttet mens!!! og den dagen bør være rimelig sikker! det trodde i alle fall de! he-he....

jeg x fingrene for alle her inne, når det gjelder el og positive tester.
jeg er overimponert over alle som "holder ut" måned etter måned, for dette er mildt sagt meget psykisk krevende. jeg brukte 14 mnd på å bli gravid sist, så jeg vet noe om det. men jeg er jo så heldig å ha eggløsning, så jeg skal ikke klage.
også har vi har et vennepar som sliter. de har fått et prøverørsbarn som heldigvis satt på første forsøk. da hadde de prøvd naturlig i 7 år! nå prøver de prøverør igjen, men denne gangen gikk det ikke.... og så må de vente 3 mnd til neste forsøk.
og da er ventetiden lang!
og hvis jeg nå er gravid, gruer jeg litt for å fortelle dem det... det er vondt for dem. sist orket de ikke å høre om det, og hun orket ikke besøke oss på sykehuset (de fikk ett år etter oss, og vi er nære omgangsvenner) vi har ikke fortalt at vi prøver heller...
noen andre som har det slik, og som har noen gode råd?

Jeg er på den siden som venninnen din er på... Alle venninner rundt meg blir gravide i fleng å så komme jeg som ikke får det til i det hele tatt... Fetter av sambo fikk barn før jul og jeg har enda ikke besøkt de... Det er flere grunner til det, men det er tungt å prøver mnd etter mnd å ikke få det til...

Jeg har ikke noe råd til deg jeg, men du må jo bare fortelle det. det er dumt å la vær lissom, kanskje venninna di da føler seg sveket og utelatt... Det er jo ikke moro!!!

det er det jeg også tenker. at vi bare må være ærlige. de gleder seg jo på våre vegne, men det er vanskelig når man ikke får det til selv! [&o]
og det vet jeg. jeg kjente selv jeg ble sjalu på jenter med store mager og barnevogner da vi slet. og ikke bedre er det når det er venner. men man kan jo ikke noe for at man føler det slik.

men det var tungt under 1. svangerskap da vi ikke kunne snakke "naturlig" med dem, alt ble kunstig, og vi unngikk hverandre. og jeg som var hormonell gråt og tenkte de ønsket at ungen min skulle dø eller noe sånt. helt irrasjonelt, men det var kjempevanskelig... for oss alle 4. jeg vil så gjerne unngå det denne gangen...
det jeg håpet på var at de skulle klare det før oss. de skal på riksen igjen i mars. men hvis de får det til og hun mister (som hun har gjort før) blir det vel enda verre og se min mage vokse, og hele tiden bli minnet på det....
ikke lett dette, men vi får bare være ærlige, og håpe at de også kan være det og si hva de føler. dette er ikke noe vi gnir inn. men de skal heller ikke bli de siste som får vite.

ser du er fra vestfold du også pastella! i dag regner det her... snøen forsvinner. dere har vel mer av den i tromsø misfortenker jeg! [:D]

Nei det er mer snø der nede enn her!!! Ikke noe snø her... Her er det 5 grader og regn...

ja var der i jula... Og da var det mer snø der enn her ja... Helt utrolig...

Så du tråden til deg?

hhmmmm.... mindre snø i tromsø! litt artig, men nå regner alt bort her også... og vi skal ha ski og akedag i barnehagen i morgen! [:D]

jeg må innrømme at jeg er helt blank her inne, tråd? hvor finner jeg den?

he-he... fant tråden, og svarte der!

sorry altså, litt fersk. kremt...[:D]

Back
Topp