Spørsmål engangsstønad

Vinterland

Flørter med forumet
Dere som velger engangsstønad. Hvordan får dere råd til det det neste året? Jobber dere etter fødsel?
Legger av en sum pr mnde? Andre inntekter?
 
Last edited:
Dere som velger engangsstønad. Hvordan får dere råd til det det neste året? Jobber dere etter fødsel?
Legger av en sum pr mnde? Andre inntekter?

Jeg er så usikker på hva jeg skal velge. Jeg er ansatt som ringevikar i 0%stilling og arbeidsavtalen min går ut 3uker før termin. Arbeidsgiveren min betaler sykepenger utover arbeidsgiverperioden, som ganske raskt viste seg at betyr at jeg ikke får lønn i det hele tatt frem til fødsel, som igjen betyr (om jeg har forstått det rett) at foreldrepengeberegningene vil bli ca 0,- om det virkelig er sånn at nav regner de siste 3mndene. Nå er jeg veldig usikker på om jeg skal velge engangsstønad å fordele det utover eller ta sjansen å søke foreldrepenger å håpe på at beregningene blir annerledes.:dead::dead::dead:

Her ville jeg ringt nav foreldrepenger og hørt hvilke muligheter som finnes for sykepenger eller dagpenger for deg frem til permisjonen begynner :)
 
Dere som velger engangsstønad. Hvordan får dere råd til det det neste året? Jobber dere etter fødsel?
Legger av en sum pr mnde? Andre inntekter?
Sniker
Nav kan velge å bruke det siste året som beregning hvis det er bedre økonomisk for deg på foreldrepenger
 
Ikke akkurat et valg her, har ikke opptjent rett til foreldrepermisjon så da er jeg glad det finnes et alternativ :happy:
 
Back
Topp