Spørsmål ang utredning før prøverør/inseminasjon

Sola1979

Elsker forumet
Hei, jeg er jo ikke heeelt tilhørende her inne enda. Men bare vent, jeg kommer nok... Så derfor tar jeg meg den frihet å snike litt og komme med spm. [:)]

Jeg lurer på hva dere som har vært i forsøk har vært gjennom av utredning??
Bare tenker på om jeg skal få min lege til å gjøre seg ferdig med meg nå mens vi venter på mannen. Hvis ikke blir vel mannen ferdig utredet, og så må vi vente enda lenger på min utredning. Har jo bare tatt innv UL, blodprøver på dag 22.
Hva gjenstår tro??
Har en henvisning til Hsg som jeg må få aktivert, men jeg bør vel ta hiv/hepatitt og evt kromosom prøver og?? Tar de alltid kromosomprøver av begge??
Begynner å bli mektig lei venting, og vil ha litt fortgang i denne utredningen...

Blir veldig glad om dere deler av deres kunnskap!! [:)]

Jeg ville nok ha pushet på med utredningen så raskt som mulig, selv om det er mannlig faktor så er det greit å få dette unna så fort som mulig.

Hos oss er det ingenting som er funnet feil.

Jeg har vært igjennom det meste Lap. HSG - de begynner nok med HSG, ellers så har jeg kjekkelt livmoren innvendig med hysteroskopy ettersom det var andre ting jeg måtte, blokkere ut øvre del av livmorhalsen var litt trang for å få inn instrumenter der i henhold til IVF/ICSI/AIH.
Men blodprøvene må du se å få tatt, de er viktig - du mangler de på dag 2 i syklusen.
Blodprøven for hiv og hepatitt blir tatt når du skal starte opp tror jeg, det ble det på oss, for man må ta nye etter et år har jeg hørt av de andre jentene her inne.
Har ikke tatt kromosom prøver her såvidt jeg hvet, dersom det ikke har noe med spermiene å gjøre bare da, for det har vært 2 sædprøver her, men dette hvet jo du endel om.

Men tilbake til deg, det er ikke sikkert at de tar noe mer enn HSG på deg, men det er bare LAp som kan fortelle om du har endometrise - men det har du sikkert ikke, dersom ikke for mye menssmerter eller uregelmessige sykluser, det fikk jeg beskjed om men det var meningen å ta alt over et for meg - for de tar å sjekker eggstokken invendig på denne måten og sender blåvæske gjennom egglederne på samme måte som med HSG. Men det feile litt hos meg, musklene ved eggstokkene stngte seg - det kan forekomme under lap, og da blir det jo bråstopp. Derfor begge dela på meg.

Har ikke gjort så veldig mye av utredning for her var alder og det at vi hadde prøvd i 2,5 år en god grunn til å få hjelp.
Gikk til gynekolog og det var hun som pushet oss videre i systemet.
Men tok selfølgelig ul og gynekologisk undersøkelse, blodprøver. Og så ble eg satt til å måle temperaturen min noen måneder for å kunne se om eg hadde EL av meg selv. Fikk også et par runder med pergo.
Og så tok mannen sædprøve. Det var først på forsamtalen da han tok ny sædprøve at de fant antistoffer i sæden som forklarte en god del om hvorfor vi er barnløse.

Takk jenter!! Supert!! [:)]

Back
Topp