Spørsmål ang tissing på natt.

Starlight

Gift med forumet
Heisann[:)]

Har dere noen tips utover det å unngå mye drikking på kveldstid og det å ta opp barnet før foreldrene legger seg for å gå på do?

Kaja-mor bør helst tas opp to ganger iløpet av natta for å unngå uhell i senga og det innebærer at enten:
- må jeg være opp seint for denne andre turen på do (ca. 1-2tida),
- eller ha på vekkerklokke for å stå opp og ta henne på do (hvilket iblant er vanskelig når man slår av vekkerklokka i søvne[8D]),
- eller at det skjer et uhell i senga....

Veldig takknemlig for tips! Ønsker meg netter med mer enn 2-3 timers økter med sammenhengende søvn[;)]

Jeg har bare på bleie på natten enda jeg.
også tisser hun alt på morgen
har hatt to u hell på natten og ble så lei seg stakkars

så ingen gode råd
så jeg følger med på denne tråden.

Vi hadde på bleie på natten tilden hadde vært tørr en stund.

Her våkner Magnus når han må på do.
Før kunne klokka være 2-3 om natten. Nå sover han til 7-8 uten og gjøre noe i sengen.
Da løper vi på do.

Kanskje vente litt med å slutte med nattbleie til hun klarer og holde seg mer en noen timer av gangen.

Her gikk det helt av seg selv.
på 2 mnd nå så har vi hatt et miniuhell bare,

Takk for svar!

Noe av problemet er at hun ikke vil ha på seg bleie om natta...
Og da er det jo litt fælt å tvinge den på henne syns jeg.
Hun har hatt noen perioder hvor det har holdt med å ta henne på do når vi legger oss, men de er kortere enn resten av periodene med uhell.
Vi har holdt opp med nattbleie i hvertfall to mnd nå...

Men kanskje jeg skal prøve med bleia igjen...?

Kjøp sånne engangstisselaken på apoteket, så er det enkelt å skifte i hvertfall[:)]

JEG hadde ikke orket å måtte stå opp 2ganger på natten for å ta snuppa her på do ihvertfall... Ser det slik at hun da ikke er klar for å slutte på natten..
Ungene våre er snart 3år også, så om en forklarer hvorfor en skal bruke bleie på natten litt til til dem, så vil jeg tro de fleste vil forstå og gå med på det litt til..?!
Evt kan dere jo bare ta på bleie på henne etter hun er sovnet om det skaper problemer..?

Synes heller ikke at dere skal ta på bleie igjen når dere både har latt være en lang periode og ikke minst det at hun ikke vil. Alternativet hadde da vært de sengevætertrusene jeg har hørt om - de ligner vel mer på truser enn bleie, men samtidig gir de litt mer beskyttelse ved uhell?

Ekstra laken, tisselaken og skift lett tigjengelig er vel det mest praktiske.

Her har vi fortsatt "sovebleie" og snakker om at når den er tørr så skal vi slutte med bleie om natten også. Gir masse ros når det er lite tiss i den om morgenen osv.

Tusen takk for råd, alle sammen!

Det med å gå på do mange ganger før hun legger seg er nok noe vi kan trappe opp noe.
Har engangslaken under, siden hun er en mark i senga og det er ikke sjans i havet for at det blir liggende hvis det ikke er festet under madrasslakenet. Så litt jobb med sengeskift blir det, når uhellene skjer. Men har alt skift liggende klart som dere foreslår, så det går jo så fort som det kan gå.

Men jeg tror kanskje at høsten/vinteren forstyrrer en del også, for da er jo jenta mi syk minimum hver tredje uke.
Nå er hun syk igjen og det bleie på henne ikveld og hun sa selv at det var greit utrolig nok. Hun har høy feber og hoster masse, så hun var veldig sliten, stakkars ruska mi[&o]

Men jeg tror nok ikke vi går tilbake til bleie på natt, før vi får jobba litt mer med saken og i tilfelle ser at uhellene kommer uansett hva vi gjør...

Jeg ville ikke begynt med bleie igjen i hvert fall! Ville det gjort situasjonen enklere om hun fikk ha en potte på rommet sitt? Da slipper dere i hvert fall å stå opp og gå på do, kanskje lettere å finne søvnen igjen for dere begge hvis hun kan tisse på rommet?

ORIGINAL: lykkelita*

Jeg ville ikke begynt med bleie igjen i hvert fall! Ville det gjort situasjonen enklere om hun fikk ha en potte på rommet sitt? Da slipper dere i hvert fall å stå opp og gå på do, kanskje lettere å finne søvnen igjen for dere begge hvis hun kan tisse på rommet?

Problemet er ikke at hun ikke vil på do eller å sovne igjen. Hun sovner med det samme hun blir lagt igjen etter en dotur eller et uhell.
Problemet er at hun våkner først en god stund etter at uhellet har skjedd.

ORIGINAL: Starlight

Problemet er ikke at hun ikke vil på do eller å sovne igjen. Hun sovner med det samme hun blir lagt igjen etter en dotur eller et uhell.

Men da vil jo jeg si at problemet er at hun ikke er klar til å slutte med bleie på natten ennå...[&:][8|] Det hjelper jo ikke å drive å motivere og støtte henne til å faktisk våkne FØR noe skjer.. Når hun sover så sover hun vel?
Og når det er snakk om mestringsfølelse så gi henne heller extra på noe annet, enn at hun skal få sånn halvveis med dette bleie greiene..for akkurat nå mestrer hun det jo faktisk ikke...?!
Min mening ihvertfall, men det var vist bare min..[8D][:D]

Ønsker dere hvertfall lykke til[;)]

ORIGINAL: AngelBaby

ORIGINAL: Starlight

Men da vil jo jeg si at problemet er at hun ikke er klar til å slutte med bleie på natten ennå...[&:][8|] Det hjelper jo ikke å drive å motivere og støtte henne til å faktisk våkne FØR noe skjer.. Når hun sover så sover hun vel?
Og når det er snakk om mestringsfølelse så gi henne heller extra på noe annet, enn at hun skal få sånn halvveis med dette bleie greiene..for akkurat nå mestrer hun det jo faktisk ikke...?!
Min mening ihvertfall, men det var vist bare min..[8D][:D]

Ønsker dere hvertfall lykke til[;)]

Dette har jeg også tenkt veldig på... Noen ganger sier hun ifra, men de fleste gangene ikke... Grunnen til at vi valgte å prøve uten bleie på natt i første omgang, var fordi flere sa at de bare hadde tatt av bleia og så tatt det derfra.
Og vi syntes jo at noen få uhell i starten måtte man nesten regne med, så ville hun ikke ha på bleia mer, så gikk det greit noen netter, og så har det gått litt tilbake igjen og vips så har 2mnd gått uten bleie[8D]

Takk for tips uansett alle sammen. Det går seg nok til etterhvert[:)]

Back
Topp