Spørsmål ang. tidlig vannavgang

madison25

Glad i forumet
Min samboers kusine er innlagt på sykehus etter at vannet hennes gikk kl 06 igår tidlig. Hun er ca 30 uker på vei tror jeg (termin i begynnelsen av juli) og har fått beskjed om å holde seg rolig, og de krysser fingrene for at babyen holder seg inne i magen så lenge som mulig (selv om de har fått beskjed om at det går bra uansett om ting skulle starte nå.. :) )

Så, det jeg lurer på er hvor lenge kan man ligge etter at vannet er gått før babyen MÅ ut? Hvis man ikke får rier eller noe, kan fostervannet da begynne å "fylle seg opp igjen"?? (mulig dette er et utrolig dumt spørsmål..)

Det er ikke et dumt spørsmål :) det dannes nytt fostervann hele tiden, så viss det ikke lekker ut igjen alt sammen eller det er fare for infeksjon tror jeg man kan vente en stund. Men viss man er kommet til termin og rundtom der, og vannet går men riene ikke starter, skal man ikke gå mer enn et døgn helst før de setter i gang fødselen ytterligere.

Det er ikke et dumt spørsmål :) det dannes nytt fostervann hele tiden, så viss det ikke lekker ut igjen alt sammen eller det er fare for infeksjon tror jeg man kan vente en stund. Men viss man er kommet til termin og rundtom der, og vannet går men riene ikke starter, skal man ikke gå mer enn et døgn helst før de setter i gang fødselen ytterligere.
Okej, så da er det mulig at hun faktisk kan være innlagt lenge slik at fostervannet kan fylle seg opp igjen da :) Er jo ikke noen drømmesituasjon å føde i uke 30 vil jeg tro..

Sniker litt fra sept :)

Vannet mitt gikk 28+3 og fortsatte og lekke i 4 dager. Da måtte de hente ut storesøster med haste ks. For jeg produserte dessverre ikke nytt foster vann fort nok :( + at jeg fikk jo kraftig svk forgiftning og de fant ut at morkaka hadde sviktet.

Så en skal være veldig oops om vannet går tidlig <3

Sniker litt fra sept :)

Vannet mitt gikk 28+3 og fortsatte og lekke i 4 dager. Da måtte de hente ut storesøster med haste ks. For jeg produserte dessverre ikke nytt foster vann fort nok :( + at jeg fikk jo kraftig svk forgiftning og de fant ut at morkaka hadde sviktet.

Så en skal være veldig oops om vannet går tidlig <3
Ojj, huff det hørtes skummelt ut!

Nå har hun ligget 3 dager på sykehus og er nå sendt hjem igjen så da har hun sikkert god produksjon av nytt fostervann :)

Det høres jo veldig lovende ut <3 bra hun får dra hjem :)

Det var veldig skummelt ja :) men nå er Emilie 2,5 år og ei frisk og sta jente med masse futt :)

Back
Topp