Spørsmål ang sukkervann

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Har jo til tider en urolig baby. Vi sliter jo av og til med amming og da hender det at han både ''roper, skriker og kjefter'' mot puppen. Jeg har jo i grunn tenkt at det er i ren frustrasjon fordi han ikke får tak men i dag forsøkte jeg sukkervann fordi jeg hørte han hadde buisness downstairs samtidig som han gråt og det fikk meg til å mistenke mageknip.

Sukkervannet hjalp. Var det da mageknip? Sukkervann roer ikke babyen/ hjelper mot andre ting?

Har jo til tider en urolig baby. Vi sliter jo av og til med amming og da hender det at han både ''roper, skriker og kjefter'' mot puppen. Jeg har jo i grunn tenkt at det er i ren frustrasjon fordi han ikke får tak men i dag forsøkte jeg sukkervann fordi jeg hørte han hadde buisness downstairs samtidig som han gråt og det fikk meg til å mistenke mageknip.

Sukkervannet hjalp. Var det da mageknip? Sukkervann roer ikke babyen/ hjelper mot andre ting?
Hos oss er erfaringen at det hjelper mot mageknip//vondt av et eller annet slag,men roer ikke ned babyen hvis ikke han har vondt. HS sa og at det er smertelindrende,så hvis ikke babyen har vondt,vil det vel ikkje ha noen effekt! :)

To skjønne gutter 26.06 <3 <3

Eller? I så fall bare roe der og då? Ble litt usikker... ;)

To skjønne gutter 26.06 <3 <3

Sukkervann skal visst bare ha effekt om babyen har vondt ja.
Her tror eg vi har begynnende kolikk, for kveldene går i grining og kjefting, stakkars lille :( Og det hjelper offtest med 2 doser sukkervann :)

Barnepleier sa til meg at det virket "bedøvende". Der gav de baby litt sukkervann før føllingsprøven - og ungen ble musestille og lagde ikke en lyd da prøven ble tatt.
Det var det som ble sagt, men har jo selvsagt ingen aning selv :p

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Sukkervann skal hjelpe mot hikke også sier mannen her ;)

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Barnepleier sa til meg at det virket "bedøvende". Der gav de baby litt sukkervann før føllingsprøven - og ungen ble musestille og lagde ikke en lyd da prøven ble tatt.
Det var det som ble sagt, men har jo selvsagt ingen aning selv :p

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

samme her, babyen min fikk også sukkervann før føllingsprøven og det hjalp det :)

Sikkert et litt dumt spørsmål, men må bare høre.. Dette sukkervannet. Er det noe som man kjøper som et ferdig produkt, eller er det noe man kan lage hjemme?

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Sikkert et litt dumt spørsmål, men må bare høre.. Dette sukkervannet. Er det noe som man kjøper som et ferdig produkt, eller er det noe man kan lage hjemme?

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
Det lager du enkelt hjemme.

1dl kokt vann og en spiseskje sukker blandes og avkjøles.
Holdbar 2 døgn i kjøleskap :D

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥

Det lager du enkelt hjemme.

1dl kokt vann og en spiseskje sukker blandes og avkjøles.
Holdbar 2 døgn i kjøleskap :D

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥
Så kjekt :) Det må prøves når det virker som jenta har det vondt.

Så kjekt :) Det må prøves når det virker som jenta har det vondt.
Jeg brukte det senest i går kveld, etter han fikk 2 mål sukkervann og pupp etterpå, sovnet han uten å ha magevondt ;)

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Back
Topp