Spørsmål ang prøverør

Bkno1288172

Andre møte med forumet
Hei!
I går fikk jeg beskjed om at vi må starte med prøverør hvis vi skal få barn. Mannen må levere sædprøve, siste prøve av meg må taes, også blir det søknad..

Det jeg lurer på, er hvor mange forsøk får vi? Og hva telles som et forsøk? Antall uttak eller antall innsett?

Takk :)

Loven sier at man får "inntil tre forsøk" og forsøket telles etter innsett. Vi hadde to forsøk uten gode egg å sette tilbake og da ville legen avslutte behandlingen, men vi maste oss til en sjanse til og da ble det innsett slik at alle de tre første telte som ett om du skjønner. ;-) ble ikke gravid før tredje innsett og sender noen gode tanker til legen som ga oss en siste sjanse ;-) Det er altså legen som bestemmer hvor mange forsøk staten subsidierer, men tre er det vanligste. Fryseforsøk telles ikke. Ønsker deg lykke til fremover!!

Så hvis man fryser ned x antall Egg ved 1 uttak så teller ikke innsett av fryste egg som forsøk selv om man kan bli gravid av det?

Så hvis man fryser ned x antall Egg ved 1 uttak så teller ikke innsett av fryste egg som forsøk selv om man kan bli gravid av det?
Hvis du ikke blir gravid på første første forsøk som da er ferskforsøk og du får fryseforsøk 2 gangen og blir gravid så tells ikke det som et forsøk. Fryseforsøk er bonus bare :)

Fryseforsøkene er ren bonus, så om man er heldig får man egg på frys etter uttak :). Man får tre runder med uttak så sant man faktisk får ut egg som befruktes (dersom det ikke blir befruktning, avbrytes forsøket og det nulles ut). Som Mannehanne skriver er det da dessverre ingen selvfølge at man får nytt forsøk eller får går videre i det hele tatt. Det er et vurderingsspørsmål i hvert enkelt tilfelle.

Lykke til med den videre prosessen! :)

Back
Topp