Spørsmål ang mobil på service

• Trådstarter Trådstarter Snekka
  • Opprettet Opprettet
S

Snekka

Guest
Jeg fikk feil på mobilen for noen uker siden (mikrofonen sluttet å virke), da var telefonen nesten nøyaktig 1 år gammel (kjøpt i mars ifjor). Den er nå på service, verkstedet meldte fra om at de ikke kunne rette opp feilen og sendte den videre til produsentens verksted. Jeg har fått lånetelefon uten omkostninger, men det er en forbanna billig dritt-telefon som jeg begynner å bli rimelig pissed på!

Hvor lenge skal den ligge på verksted før jeg eventuelt kan reagere og begynne og rive litt kjeft? Er det noen regel for hva som menes med "rimelig tid" i slike saker? Noen som vet? 

ORIGINAL: *Fantorangen*

Da jeg jobbet på expert så var normal service tid 3-4 uker. Ikke spør hvorfor, men verkstene brukte så lang tid..
Personlig ville jeg spurt hvordan den ligger ann og slike ting etter 2 uker.. Men jeg har ikke hjerte til å kjefte og smelle til de i butikken fordi servicen tar lang tid. Nettop fordi jeg vet at så lenge tlf er sendt UT fra butikken og ligger et annet sted, så har ikke butikken (missforstå meg rett) noe med tlf å gjøre der og da. Da er det verkstedet som må pushes på og snakkes til[8D]

Jeg har ikke levert den på butikk, men sendt direkte til verkstedet. Vet at servicetiden kan ta noen uker, og 3-4 uker er helt greit synes jeg. Men hvor mange uker må man vente før man eventuelt kan begynne og purre?

ORIGINAL: *Fantorangen*

Da jeg jobbet på expert så var normal service tid 3-4 uker. Ikke spør hvorfor, men verkstene brukte så lang tid..
Personlig ville jeg spurt hvordan den ligger ann og slike ting etter 2 uker.. Men jeg har ikke hjerte til å kjefte og smelle til de i butikken fordi servicen tar lang tid. Nettop fordi jeg vet at så lenge tlf er sendt UT fra butikken og ligger et annet sted, så har ikke butikken (missforstå meg rett) noe med tlf å gjøre der og da. Da er det verkstedet som må pushes på og snakkes til[8D]

For øvrig synes jeg forresten at om man har kjøpt en vare i butikken, så er det jo butikken som på en måte står ansvarlig, selv om varen befinner seg et annet sted. Det er jo med butikken man skriver en kjøpekontrakt. Men det er klart, stå og kjefte på butikkansatte kommer man jo ingen vei med, det vil jo bare føre til at de ikke gidder å yte ekstra service for deg... [:)]

Back
Topp