Spørsmål ang mme

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Kan man ikke lage opp flasker å sette i kjøleskapet? Husker jeg gjorde dette med di andre barna, men leser bak på mme pakken at man kun skal lage et måltid av gangen.

Nei det kan man ikke. Kok vann på forhånd og tøm på flasker og sett i kjøleskapet. Når baby skal ha mat er det bare å varme vannet å tilsette mme pulver :)

Jeg har en flaske i kjøleskapet med avkjølt kokt vann, også koker jeg bittelitt vann i vannkoker når han begynner å våkne til, og blander da varmt og kaldt vann. Går veldig raskt.

Men er jo også mulig å ha ferdig oppmålte flasker i kjøleskapet og bare varme det i mikroen. Tar alltid mmepulveret oppi til slutt når jeg vet tempen er grei :)

Jeg har en flaske i kjøleskapet med avkjølt kokt vann, også koker jeg bittelitt vann i vannkoker når han begynner å våkne til, og blander da varmt og kaldt vann. Går veldig raskt.

Men er jo også mulig å ha ferdig oppmålte flasker i kjøleskapet og bare varme det i mikroen. Tar alltid mmepulveret oppi til slutt når jeg vet tempen er grei :)

Lurt det første tipse der :)

Koker vann og heller på flasker som står i kjøleskapet, så varmer vi i mikro og tilsetter pulver (på natten har vi ferdig oppmålt pulver i boks også) :)

Kan man ikke lage opp flasker å sette i kjøleskapet? Husker jeg gjorde dette med di andre barna, men leser bak på mme pakken at man kun skal lage et måltid av gangen.
Eg ser ikkje problemet.
Til og med på nyfødt intensiv avdelingen lage dei opp døgndoser og har i kjøleskapet for å varma opp, så koffor ska ikkje friske babyer tåle da? Lagde lenge døgndoser til jentungen ette me blei utskrivne.

Eg ser ikkje problemet.
Til og med på nyfødt intensiv avdelingen lage dei opp døgndoser og har i kjøleskapet for å varma opp, så koffor ska ikkje friske babyer tåle da? Lagde lenge døgndoser til jentungen ette me blei utskrivne.
Produsentene anbefaler det ikke, det har noe med potensielle bakterier i melkepulveret som kan utvikle seg.
Det går som regel greit, men det er dumt å risikere mageinfeksjon fordi man skal gjøre det litt mer lettvint.

Det bør man ikke gjøre nei. Men det tar faktisk ikke mye lenger tid å ha kokt, avkjølt vann på flasker i kjøleskapet, slenge den i micro, og ha forhåndsfyllt en MME-doserer og ha opp i en dose pulver :)

Produsentene anbefaler det ikke, det har noe med potensielle bakterier i melkepulveret som kan utvikle seg.
Det går som regel greit, men det er dumt å risikere mageinfeksjon fordi man skal gjøre det litt mer lettvint.
Helt enig, når det ikke er anbefalt og kan gi infeksjon så gabler hvertfll ikke vi med det.

JO det kan man!!!

Når de gjør det på nyfødt intensiv, og man får anbefalning fra sykehuset å lage ei mugge for 12 timer i slengen, så må det da virkelig gå an å gjøre det hjemme også.

Det viktigste er å kjøle melken ned fort! Gjerne i isvann. Og så rett i kjøleskapet.

Skal man ut på farten må man såklart ha med pulver og vann, og ikke den melken som står i kjøleskapet.

Jeg har jo kokt vann på flasker i kjøleskapet, varmer i mikroen i 30 sek så heller i pulver som er ferdig oppmålt.

Bruker kortere tid på det jeg enn hva søstra mi gjør på å hente frem puppen :P;)

Jeg blander ikke ferdig, bakterier som kan utvikle seg i melken kan være skummel, så jeg tenker det er ikke verd å ta sjansen.

På sykehuset fikk 2 av våre barn MME som nyfødte (flaskebarn fra dag 1), der hadde de ferdigblandet MME i slike småbokser som vi brukte av, altså ikke noe ferdigblandet pulver og vann som sto i kjøleskapene der nei..

Back
Topp