spørsmål ang legetime i arbeidstiden...

Fersken

Gift med forumet
jobber i en privat bhg. hvis noen må til lege eller tannlege i arbeidstiden, (spesialist eller ikke), må vi avspasere dette.
noen av kollegaene mine mener at dette ikke er lov...at man har krav på å gå til lege uten å bli trukket for dette.

noen som vet?  [8|]

Det er iallefall dårlig av arb plassen!! Vet ikke om det er noen lov som sier det.. men jeg tenker alltid fornøyde arbeidere, god jobb som blir gjort! Det handler vel om å gi og ta.. kjipt av arb giveren!!!

Jobber i kommunal bhg, må også bruke avspasering enten vi skal selv eller med barna våre.

hmm.. trodde arbeidsmiljøloven sa at når man ikke hadde mulighet til å oppsøke lege/tannlege utenom ordinær arbeidstid så hadde man krav på ubetalt fri for dette?

Var iallefall sånn der jeg jobbet før - i en matbutikk...

skal se om jeg finner loven senere hvis ingen andre gjør det før meg..

www.lovdata.no

ORIGINAL: Novembergull

Det er iallefall dårlig av arb plassen!! Vet ikke om det er noen lov som sier det.. men jeg tenker alltid fornøyde arbeidere, god jobb som blir gjort! Det handler vel om å gi og ta.. kjipt av arb giveren!!!

men det er det som er litt snålt. har egentlig en kjempeallright sjef, som er veldig opptatt av fornøyde ansatte osv.
selv sier han at han har satt den regelen fordi han opplevde at mange la legetimer i arbtiden en periode.

ORIGINAL: theolin

men det er det som er litt snålt. har egentlig en kjempeallright sjef, som er veldig opptatt av fornøyde ansatte osv.
selv sier han at han har satt den regelen fordi han opplevde at mange la legetimer i arbtiden en periode.

hvor mange leger har åpent etter 15 da?
Min lege stenger 14.30, og har vel siste timene fram til kl 15...

ORIGINAL: Dollface™

hmm.. trodde arbeidsmiljøloven sa at når man ikke hadde mulighet til å oppsøke lege/tannlege utenom ordinær arbeidstid så hadde man krav på ubetalt fri for dette?

Var iallefall sånn der jeg jobbet før - i en matbutikk...

skal se om jeg finner loven senere hvis ingen andre gjør det før meg..

www.lovdata.no

ah, jeg er så dårlig på å lete fram lover og sånn. håpet veldig at noen gadd å gjøre det for meg, ja...[;)]

ja, om arbeiderne begynner å misbruke det så kan jeg skjønne det til en viss grad. men legetime kan man vel som regel bare få i arb tiden? Dumt av de som misbrukte det da, det gikk jo utover alle til slutt

ja, om arbeiderne begynner å misbruke det så kan jeg skjønne det til en viss grad. men legetime kan man vel som regel bare få i arb tiden? Dumt av de som misbrukte det da, det gikk jo utover alle til slutt

ja, det er jo litt kjedelig.
men hvis det ikke finnes en lov som sier noe om dette, så får det jo bare være. men hvis det finnes, vil jeg jo vise han den.[;)]

Trodde det var slik overalt jeg,at når man har vært ansatt i 2 mnd har man rett til 2 timer fri med lønn til lege/tannlege,inntil 4 ganger pr år.Er det ikke slik?[8|] Sånn har det vært på alle de stedene jeg har jobbet,så jeg trodde det var i arbeidsmiljøloven,jeg?

ORIGINAL: *endeligguttemamma*

Jobber i kommunal bhg, må også bruke avspasering enten vi skal selv eller med barna våre.

ok, dere må også det altså...

ORIGINAL: Daizee

Trodde det var slik overalt jeg,at når man har vært ansatt i 2 mnd har man rett til 2 timer fri med lønn til lege/tannlege,inntil 4 ganger pr år.Er det ikke slik?[8|] Sånn har det vært på alle de stedene jeg har jobbet,så jeg trodde det var i arbeidsmiljøloven,jeg?

hvor finner jeg det svart på hvitt? hvordan leter jeg? *grønn*

Back
Topp