Spørsmål ang. kynnere

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Er det normalt å ha en del av dette i uke 20?

I en liten periode idag har de kommet med et par minutters mellomrom. Og har hatt 2-3 fordelt over resten av dagen. Ikke smertefulle på noen som helst måte, men venstre side av magen strammes tydlig til en ball på en måte. Helt rart[&:]

Hadde det i hele svangerskapet jeg. Begynte veldig tidlig,og kunne ikke jobbe pga det[&:]...

Jeg har også hele tiden. Hatt det siden uke 19!
Har vel hvertfall 10-15 til dagen. Litt irriterende ettersom de begynner å bli ganske kraftige,
men det skal visst ikke være farlig på noen måte. :)

2-3 ganger om dagen vil jeg tro er helt normalt. Jeg hadde lange, harde kynnere 10-15 ganger daglig, og da ble jeg sykmeldt et par uker til det roet seg litt. Hadde det ut svangerskapet, men i litt mindre grad. Husker ikke helt når det begynte - rundt uke 20-22, kanskje.

Jeg hadde kynnere siden uke 18, og ble sendt hjem fra sykehuset i uke 22 med premature rier, de kunne jo ikke hjelpe meg før uke 24 uansett, så jeg måtte hjem å stoppe de selv(!!!!) Det gikk faktisk mirakuløst godt og selv om jeg ble totalt sengeliggende pga dette (kynnerene trakk opp livmorhalsen min og ga meg rier bare etter en tur på dass) i nøyaktig 12 uker og det var et helvete, så fødte jeg til termin-9 dager før! Hvem hadde trodd det.

Veldig mange som sier at kynnere er ufarlig og at "alle" har det, men stol på magefølelsen din og ta heller kontakt med føden/jm som kan sjekke om de gjør skade. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg ikke vært mamma i dag.

Back
Topp