Spørsmål ang ks arret

Krølla82

Forumet er livet
Jeg har tatt av plasteret på ks arret nå og jeg kjenner at jeg er helt følelses løs rundt og på arret. Er dette vanlig? Kommer følelsen tilbake? Eller forblir man følelsesløs rundt arret der?

ORIGINAL: Krølla82

Jeg har tatt av plasteret på ks arret nå og jeg kjenner at jeg er helt følelses løs rundt og på arret. Er dette vanlig? Kommer følelsen tilbake? Eller forblir man følelsesløs rundt arret der?

Har en kjenning som tok keisersnitt, så det er kun derut av jeg kan uttale meg. Hun sier at kun mistet følelsen rundt arret, og vistnok var dette normalt siden de kuttet over muskler og nerver. Det er over ett år siden hun tok keisersnitt og ennå har hun ikke fått noe følselse der, og kun tror ikke hun blir å få det noen gang.

Jeg tok ks for 2 mnd siden og det begynner å bli bra, sakte men sikkert... Helt ærlig så bryr jeg meg ikke om jeg kommer til å kjenne noe PÅ såret, RUNDT såret kjenner jeg litt allerede nå.

Tok KS for 6 år siden. Noe følelese har kommet tilbake, men det er overhodet ikke slik som det var. Blir nok aldri helt bra nei...

Det hadde jeg også, synes det var ekkelt [&:] Husker ikke når det forsvant, men det føles helt normalt nå (måtte sjekke nå [:-]). Det er 13 mnd siden jeg tok ks.

Så for meg ble det normalt igjen [;)]

Jeg tok ks for 2 år siden og er fortsatt noe følelsesløs rundt arret...er helt normalt.

1 år siden jeg tok ks 17 sep. har ikke følse enda, men var ett mye større område jeg ikke hadde følse i før, blir litt bedre med tiden! Men tror ikke du får følsen tilbake akkurat oppå arret der, de har jo kuttet av alt som heter nerver å sånn :)

Når har jeg hatt ks to ganger.
Gikk 1 år og 9mnd mellom og jeg hadde ingen følelse fram til Ks 2.
Er 11 mnd siden sist og har fortsatt ingen følelse der.
Kommer nok ikke til å få tilbake følelsen nei..

Hehe...bra å høre at der er normalt...er litt ekkelt ja...kjennes ut som jeg har fått bedøvelse på det området...kan jo klype meg i huden og ikke kjenne noe.[&:]  Gjør jo ingen ting om jeg ikke kjenner noe der...la bare merke til at jeg tok der også kjennte jeg det ikke...[;)]

[8|]mistet det rundt arret i 1 ks, men m den 2 ks har jeg ikke mistet i det hele tatt..sikkert fordi de klippet den gamle arret og kanskje ikke truffet denne gangen musklene ell noe sånt

ORIGINAL: [Frk.K]

Jeg tok ks for 2 år siden og er fortsatt noe følelsesløs rundt arret...er helt normalt.

Fortsatt ganske følelsesløs fra navlen og ned. 1 år siden ks nå[&:]

Heeeelt vanlig! Er snart 15 mnd siden jeg tok ks og jeg har lite følelse i et område 6-7 cm ovenfor arret. Har blitt mye bedre, men tror nok aldri følelsen kommer helt tilbake.

Har fotsatt ikke skikkelig følelse i arret. Er 17 mnd siden keisersnittet... Før kunne jeg ikke kjenne noenting der, men nå er det bare smertefølelsen jeg ikke har. Kjenner om jeg stryker over arret, men ikke om jeg klyper.

Uansett er det bare en vanesak. Tenker ikke på det lengre[;)]

jeg har fått tilbake følelsen rundt arre...tok et år ca men nå er alt som før:))

Det er helt normalt!!! Jeg har fått tilbake all følelse bortsett fra en liten " flekk" helt i enden av såret. Men den "rare" følelsen av følelsesløshet blir borte med tiden![;)]

Jeg fikk igjen følelsen etter 3 år, gradvis.

Jeg også bekymret meg over følelsesløse områder rundt ks-arret selv rett etterpå, men ble beroliget med at det var vanlig. Er fortsatt ganske så følelsesløs på de samme områdene. [:)] Er litt over 10 måneder siden ks nå.

Back
Topp