spørsmål ang koking av vann......

nr 2 på vei!

Forelsket i forumet
skal på hotelltur i helga så lurer litt på
hvordan jeg skal få til all denne kokingen
av vann...
gulle får jo grøt 3-4gang om dagen + vann
til hvert måltid... ellers bare mm...

vet det er vannkoker på rommet, men har alltid
vært skeptisk til å koke vann på vannkoker til
babyer... eller er det kanskje ikke så ille??

andre forslag??

og om vi skal ut å spise, kan vi blande ferdig grøt
og bare varme i mikro feks??

eller andre forslag??  [:D]

Du kan fint koke vann på vannkoker:-) ikke noe problem det! Vi brukte en sånn tekoker til komfyren før, da vi ikke hadde vannkoker. Mem da vi fikk vannkoker til jul så vi jo hvor enkelt det er! Vannet blir jo kokt oppi den og:-)

Her bruker vi stort sett bare vannkoker, og det går strålende. Er blitt ganske avslappa etterhvert her da, er jo snart ett halvt år..
Vår vannkoker er ganske genial, da vi kan koke det så lenge vi vil bare vi ikke lukkr igjen lokket [:)]
Er du veldig skeptisk går det jo å kjøpe vann på flaske og varme det i vannbad?

Og forresten, hvis du skal ut å spise kan du jo bare ha ferdig kokt vann med på termos :-):-) de har alltid vi!

eg bruke mikro...går fint det.

takk for svar [:D]

mener bare vi ikke ble annbefalt vannkoker da snuppa var
lita, men er jo 4år siden da.... og mulig det var snakk om
når hun var nyfødt... husker ikke.... var noe med di elementene nedi [8|]
skulle jo ikke bruke mikro heller da [8|]

men da roer jeg meg ned å bruker vannkoker i helga da [;)]

vi har også alltid kokt vann i vannkoker. Vi har vannkoker der det ikke er elementer oppi selve kanna og det er vel blitt mer og mer vanlig. Slår det over på termos når det er kokt så det ikke blir stående på vannkokeren. og micro går også helt fint å bruke, det er bare og passe på at varmen er jevnt utover, røre godt i maten, riste på vannet i flaska.

Har brukt vannkoker hele tiden vi, til både flasker og grøt. Har gått fin fint det! [:)]
Bare husk på at vannet kan smake rart andre steder, være mye kalk/klor. Så sjekk gjerne det først. Hvis det er tilfelle, så er det nok best å kjøpe vann på flaske.

jeg har kokt på vannkoker siden Mille var 2 mnd jeg og hun har ikke tatt noe skade av det (har ikke vært syk heller)

koker bare vann på vannkokeren. når dere skal ut å spise så bare ta med grøtpulver for de kan heeelt sikkert hjelpe deg med kokt vann og en bolle [:)]

ORIGINAL: Nina Madeleine

Eg koke vann i vannkokeren kver dag eg te grøten osv.. E d farlig d då?? [8|]

Man koker ikke vannet i vannkokeren, man gir det et oppkok. Det er en vesentlig forskjell der. Skulle det være skumle bakterier i vannet vil de overleve et oppkok i vannkokeren. Vannet skal helst koke i noen minutter for å være sikker på at evt. bakterier dør.

Jeg har kokt vann på vannkoker hele tiden, og har aldri hørt at det skulle være "farlig" . Jeg har alltid vann på termos med, grøtpulver i en boks så blander jeg det ut når vi er der. Grøten bli rar når den står en stund[&:][;)]

Altså, greia med å koke vann:

Det dreper alle bakterier. I vannkoker så gir man bare vannet et oppkok og det er ikke nok til å ta livet av enkelte hardbarka bakterier. Det som gjør at det går bra for de fleste å bruke vann, som bare er kokt opp, er at vi for det meste har veldig bra vann her til lands. MEN, det hender det dukker opp ting i drikkevannet allikevel. Jeg har giardia-utbruddet i drikkevann i Bergen friskt i minne og det finnes voksne mennesker som fremdeles ikke er bra etter å ha fått i seg dette vannet. Derfor burde man koke vannet skikkelig når man skal tilberede mme med det. Hadde man tatt med seg en vannkoker og "kokt" springvannet i Egypt f.eks. så hadde du blitt dårlig i magen allikevel.

ORIGINAL: giggsy

Altså, greia med å koke vann:

Det dreper alle bakterier. I vannkoker så gir man bare vannet et oppkok og det er ikke nok til å ta livet av enkelte hardbarka bakterier. Det som gjør at det går bra for de fleste å bruke vann, som bare er kokt opp, er at vi for det meste har veldig bra vann her til lands. MEN, det hender det dukker opp ting i drikkevannet allikevel. Jeg har giardia-utbruddet i drikkevann i Bergen friskt i minne og det finnes voksne mennesker som fremdeles ikke er bra etter å ha fått i seg dette vannet. Derfor burde man koke vannet skikkelig når man skal tilberede mme med det. Hadde man tatt med seg en vannkoker og "kokt" springvannet i Egypt f.eks. så hadde du blitt dårlig i magen allikevel.

da er det godt at lillingen min ikke har reagert på bakteriene som er igjen for han har fått kun kokt van på kokeren fra han ble født. flaks [:)] eller kanskje vi i norge har såpass rent vann hvis man tapper det kalde så tror det går helt greit. [;)]

Vi har kokt vann i vannkoker fra snuppa var rundt 2 mnd!
Før det kokte vi i kjele, men siden helsesøster sa det går helt fint med vannkoker så gjorde vi det isteden! Mye enklere og fort gjort.

Siden vi gir erstatning, så heller vi temperert vann på termos sånn at vi har gjennom dagen...og fyller på etter behov da selvfølgelig [;)]

Termos er gull uansett om man skal bort eller ei, for da har man ferdig temp på vannet når man trenger det...om det er til grøt eller hva det måtte være.

Vi var på legevakten med snuppa for 1 mnd siden grunnet sykdom, og da sa legen faktisk at vi kunne gi vann fra springen for det var så bra vann her i norge, men akkurat det er jeg skeptisk til!!!

Gir kaldt vann i små mengder, kun så hun skal få "smaken" på vann! Det tar jeg da rett fra springen...men ALDRI lunka eller varmt for det er jo ikke bra for oss engang!!![&:]

Siden dere skal på tur, så hadde jeg bare tatt med vann på termos og grøt/melkepulver ved siden av...og blanda det når det er mat-tid!
De sa på helsestasjonen at det er lurt å blande sånn at maten er så fesk som mulig[:)]

God tur[8D]

Her bruker vi vannkoker.. i førsten når vi beynte med grøt så kokte vi på vanlig måte, men når ho ble 5,5 mnd så kokte vi kun i vannkoker... etter de har passert 6mnd så trenger man jo ikke koke det heller, men syns det er litt mer betryggende å bruke kaldt vann fra springen så bruker vannkokern til å koke det opp/varme det opp... Og her har det gått veldig fint [:)]

Hvorfor bruker du ikke vannkoker da??? Har ikke brukt annet siden babysen kom, jeg.... [:-] Han har da overlevd fint så langt. Kan ikke skjønne at det er noe galt i det???

Micro derimot har jeg hørt at en ikke skal bruke til babyser... men husker ikke hvorfor egentlig....

ORIGINAL: avelilith

Hvorfor bruker du ikke vannkoker da??? Har ikke brukt annet siden babysen kom, jeg.... [:-] Han har da overlevd fint så langt. Kan ikke skjønne at det er noe galt i det???

Micro derimot har jeg hørt at en ikke skal bruke til babyser... men husker ikke hvorfor egentlig....

det med micro tror æ har med overoppheting av maten og gjøre.at maten er kokvarm en plass og iskald en plass men man rører jo godt og kjenner at det ikke er for varmt før de får så tror ikke det er farlig

Back
Topp