spørsmål ang graviditetstest

astrid77

Andre møte med forumet
Hei!

Lenge siden jeg har vært her inne. Har prøvd å bli gravid siden august og har opplevd 3 omganger med skuffelse. Nå er det (tror jeg) 2 dager siden jeg skulle hatt mens. Har ikke fått den ennå, men føler meg premenstruell og tror stadig vekk at jeg skal få. Siden mensen ikke har kommet tok jeg i dag en graviditetstest, og var egentlig litt overbevist om at jeg kom til å få positivt resultat. Det gjorde jeg ikke. Det kom ikke noen ekstra strek...

Hva betyr det? Noen som har erfaring med når graviditetstester viser resultat? Kan jeg fremdeles være gravid?? Vil jo så gjerne, men mista litt troen når jeg fikk negativt resultat.

Jeg har bare erfaring med negative tester jeg da, og jeg har hatt en del dager over tida og likevel negativ test...

Har jo hørt om folk som ikke tester før langt ut i svangerskapet. Men stresser man så får man ikke mensen heller... Du får teste igjen om noen dager om ikke mensen har kommet da!!!

Lykke til!!!

Ja, du kan fortsatt være gravid. Noen får ikke positivt resultat før det har gått noen dager. Har hørt om folk her inne som har testet negativt, men som fikk positivt svar noen dager etter.

Prøv å være tålmodig en stund til. hcg produseres hver 48. time, så du kan jo vente minst to dager før du tester igjen!

Krysser fingrene for deg!

Klem, M

Hei og takk for svar!

Har tenkt tanken selv at jeg helt sikkert også stresser litt mye for tida, både med det ene og det andre og ikke minst med dette graviditetsstyret (litt negativ nå merker jeg). Jeg skal prøve å roe litt ned i helga så får det som skjer skje. Selv om jeg jo håper at mensen glemmer meg denne gangen.

God helg.

God helg til deg å

Ville bare si takk for svar og god helg også til deg monicabebe! Det er så utrolig godt å ha et sted å stille alle spørsmålene en har. Det er jo ingen andre enn han jeg prøver å få barn sammen med som vet noe, så jeg har ingen å spørre slikt om. Merka at jeg ble litt lei meg når det negative resultatet kom, og min umiddelbare tanke var at dette måtte jeg sjekke med alle de gilde folka på forumet!

Ønsker alle som leser dette en kjempegod helg og lykke til til alle som prøver.

Du kan fremdeles være gravid, vent to dager før du tar en ny test. Jeg har testet negativt et par dager før mens to ganger, og positivt dagen etter forventet mens.

Ellers er det jo de færreste som blir gravide etter tre måneder, de fleste bruker 6 - 12 måneder (står det på babyverden sine sider), så du får prøve å slappe litt av. Selv prøvde vi i halvannet år før vi ble gravide, og hadde da vært til utredning for ufrivillig barnløshet. Mistet i femte uke, men ble gravid igjen et halvt år senere. Jeg har gått på Pergotime i nesten et år på grunn av manglende eggløsning.

Det finnes en hel rekke teorier om hva som skal bedre fruktbarheten osv. og jeg hadde prøvd alt uten å lykkes, helt til jeg prøvde hostesaft - da klaffet det! Tilfeldig eller ikke, det er jo verdt å prøve. Solvipect, slimløsende, gjør at sædcellene lettere kan svømme frem til egget. Drikk en skje tre-fire dager før forventet eggløsning.

Lykke til med prøvingen!

Angående slimløsende hostesaft så har vi faktisk prøvd det denne måneden. Det er kanskje derfor jeg er litt ekstra spent og gira. Brukte ikke de tre første omgangene, men leste om det her på sidene og gikk straks til innkjøp. Har jo lest at mange her har blitt gravide når de har brukt solviplect, så jeg håper jo at det har effekt.

Og jeg er jo også, når jeg tenker litt fornuftig, veldig klar over at gjennomsnittlig prøvetid er på mer enn mine 4 små måneder. Så jeg har ikke tenkt å verken sutre eller gi opp dersom mensen kommer. Men jeg merker at jeg blir litt engasjert når mensen er på vei. Da glemmer jeg å være fornuftig og å tenke på at dette faktisk i de aller fleste tilfeller tar litt tid.

Ha en god kveld!

Ikke mist motet[;)]
Du kan fortsatt være gravid.
Hos noen kan det faktisk gå så mye som to uker før de får en ordentlig positiv test.
Veldig forskjellig hvor mye hcg man produserer.
Du får ha all lykke til, skal krysse fingrene for to bøå til dere
[:)]

Hei! [:D]
Jeg hadde IKM på en torsdag, fredagen testet jeg negativt, og så testa jeg igjen på mandagen og fikk en veeldig svak strek. Men visste at jeg sannsynligvis hadde sen eggløsninging, for jeg fikk ingen positive EL-tester fra 10-16. dag i syklusen. Så ta en test igjen om 2-3 dager hvis ikke tante dukker opp, for det kan fortsatt være for tidlig å teste. Lykke til![;)]
(Forrige gang jeg var gravid testa jeg positivt 4 dager før IKM, så det er forskjellig)
Hvis den dumme tanta dukker opp, så prøv eggløsning tester i neste syklus, da har du bedre kontroll. Du kan bestille billige på www.billige-tester.com , koster 8,- - 10,- pr stk alt etter hvor mange man kjøper.

Hei hei du.. er i akkurat samme situasjon som deg... tok graviditetstest to dager etter forventet mens og den var negativ, er nå fem dager over og TR er ikke kommet.. er veldig spent på om jeg er veldig forsinket, eller om det kan være et lite nurk der inne.

Back
Topp