Spørsmål ang amming

Krølla82

Forumet er livet
I dag prøvde jeg å kjøpe slike skjold og da tar Kristoffer puppen faktisk...må si det var litt vondt å amme ja...men jeg kan jo prøve dette også...hehe...men nå kommer jo spørsmålene haglende...

Hvor lenge skal jeg amme av gangen?

Åssen vet jeg at han spiser nok? Med pumpinga vet jeg jo antall mm pr måltid, men med amminga aner man ikke.

Gir dere ene puppen et måltid og andre puppen neste måtid? Når jeg har pumpa har jeg pumpa begge.

ORIGINAL: annem82

jeg er grønn- hva er slike skjold??

En plast dings som settes uten på brystvorta....gjør at det er enklere å suge for ungen fordi denne da står mer ut enn brystvorta gjør...enklere for ungen å få tak.

Jeg ammet til hun slapp, sovnet eller jeg kjente det var tomt [8D]
Byttet til neste hvis hun ikke virket mett, det blir ganske naturlig etterhvert.. slipper å måle og tenke på hvor mye hun har fått i seg.
Blir hun sutrete så ammer du videre [:D]  de sier i fra hvis de ikke vil ha!  (mine da ihvertfall.. er jo forskjell på folk)

hvis barnet ditt virker fornøyd. Ikke gråter med en gang du tar det vekk ol. så får det i seg nok mat.
Babyen bil fort gi lyd fra seg hvis det er sultent.
I begynnelsen vil man måtte gi mat hele tiden. Og det er slitsomt. Men barnet skal ha mat hver gang det gir uttrykk for at det trenger mat. Dette for å holde oppe produskjonen ol.

Skjønner at du lurer på om det får nok mat. Men for å si det sånn, babyen hadde aldri sovnet hvis det var sultent..

Så sant det ikker for tidlig født og har vanskeligheter med å legge på seg.

I begynnelsen var jeg på helsestasjonen en gang i uken for å være sikker på at hun hadde det bra

i begynnelsen var det nok med en pupp til hvert måltid.. etterhvert måtte jeg ty til begge to..

I dag prøvde jeg å kjøpe slike skjold og da tar Kristoffer puppen faktisk...må si det var litt vondt å amme ja...men jeg kan jo prøve dette også...hehe...men nå kommer jo spørsmålene haglende...  Amming skal ikke være vondt, hvis det ikke blir bedre, så bør du få noen til å se på om han har riktig tak.

Hvor lenge skal jeg amme av gangen? Til babyen blir mett.[;)] Det er veldig forskjellig, men nyfødte bruker oftest ganske lang tid. Mange brukeer 20-30 minutter på hvert bryst, så måltidet kan ta en hel time.

Åssen vet jeg at han spiser nok? Med pumpinga vet jeg jo antall mm pr måltid, men med amminga aner man ikke. De fleste babyer kan styre det selv, de sier fra når de er sultne, og spiser til de er mette. Amming med skjold kan gjøre det vanskeligere for babyen å tømme brystet, og babyen din er fremdeles veldig liten, ammingen var heller ikke godt i gang da du reiste hjem fra sykehuset, så du MÅ få veid ham i løpet av få dager, håper du har fått en avtale om det? Da får du vite om han spiser nok, og går fint opp i vekt.[:)]

Gir dere ene puppen et måltid og andre puppen neste måtid? Når jeg har pumpa har jeg pumpa begge. Du ser hva babyen vil selv, er han fornøyd etter å ha ammet på en side, så holder det, vil han ha begge så gir du fra begge.

Back
Topp