Spørsmål ang. å føde i badekar

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Kanskje et fryktelig dumt spørsmål, men....
Jeg synes det virker veldig behagelig å bruke badekar rundt fødselsen, men blir det ikke veldig grisete...?
Kan man bruke badakar kun før ungen kommer, som smertelindring og for å slappe av, eller er det vanligst å faktisk føde i badekaret også...? [8|]

Her får man ikke lov å føde i badekaret.. Å jeg har ikke hørt om noen som har gjort det heller.. Så det vanlige er nok å bare bruke det som lindring..

Mange sykehus har badekar som kan brukes i fasen før selve fødselen, som lindring. Men en del fødeavdelinger tilbyr også selve fødselen i vann (hvilket bl.a. innebærer at jordmødrene har fått opplæring i hvordan dette skal gjennomføres i praksis). Spør på fødeavdelingen der du skal føde om hvilket tilbud de har [:)]

Jeg lå i badekar i 4 timer.... [:)] Fy søren så deilig det var! Hadde IKKE planer om å føde der, nei.... Syntes ikke vannet var så veldig delikat, men la ikke merke til det der og da... Det blir jo "byttet ut" litt etter litt, men dusjen etter fødselen var den mest fantastiske dusjen jeg noen gang har hatt! [:D] eneste minuset var at det var forferdelig vanskelig å komme seg UT AV badekaret da jeg skulle opp i senga. Tok sin tid mellom riene, det, ja. Men badekar er absolutt å anbefale som smertelindring!

Syns nesten det hørtes rart ut jeg da - strekkmerker av å ligge i badekar.... De merkene kommer jo innenfra, de ligger i gener eller hormoner[:)] Dessuten vil jo vannet være med på å tøye huden din, så skulle heller tru motsatt jeg da, men....[:)] Har ikke erfaring selv så!!

Jeg vil veldig gjerne bruke badekar, men ikke føde der.... Grisete da gitt[&:] Skal snart på omvisning, så blir spennende å se. Håper de han mange badekar så det ikke blir kø eller noe[:D]

Anbefaler badekar på et sterkeste!! La meg oppi badekaret med 2-3 cm åpning. Lå i badekaret, samtidig somjeg brukte lystgass og vips 1 time etter var det full åpning og pressrier på gang[:)] 35 min med pressrier så var prinsessa ute..[:D][:D]Fantastisk opplevelse[:)]

hm... det var spesielt.. å få strekkmerker i badekar[;)]
men men... det er vel noen som får det også. hehe

Venninna mi fødte i vann hun. Gikk i badekaret og ble der til jenta hennes ble født. hun sa det lindret så mye, og hun trengte ikke noe smertelindrende midler i det hele tatt! Hun og mannen fikk være en del i fred mens hun lå i karet..og de regulerte varmen på vannet selv!

Jeg er kjempeinteressert i dette, og håper jeg kan føde i vann!

M

Lider av kraftig vannskrekk, så badekar var ikke aktuelt. Hørt om mange som synes det er behagelig å være i badekar tiden før selve fødselen.

Jeg rakk nok ikke å komme opp i badekaret...[8|]
Men ei venninde av meg har født i vann- ho anbefalte det ikke videre!
Sa riene ble mye verre,men var greit i det ungen kom ut- må være kjekt for bebisen da.
Å komme fra vann innefra magen,og ut i vann utafor![;)]

Back
Topp