Spørsmål angående syklus

E-40481185

Første møte med forumet
Hei, har ikke brukt prevansjon siden oktober og har en syklus på 30. Nå gikk jeg til syklus dag 35, altså 5 dager over før jeg fikk en liten blødning. Kan dette være mensen? Eller kan det være en festeblødning? Når kan jeg ta en graviditet test for å bare være sikker?

Hvis du tester nå og eggløsning var til det tidspunktet du har anslått, så vil testen være positiv nå dersom du er gravid

Du kan ta en test nå. En test vil være ganske sikker på dagen for forventet mens uansett.

Forøvrig, det er ikke uvanlig at syklusen varierer litt; som regel har man bare hatt eggløsning litt senere. Og, hvis det var hormonell prevensjon du sluttet på i oktober, så kan det godt være at kroppen ikke er kommet helt i gjenge enda

Du kan ta en test nå. En test vil være ganske sikker på dagen for forventet mens uansett.

Forøvrig, det er ikke uvanlig at syklusen varierer litt; som regel har man bare hatt eggløsning litt senere. Og, hvis det var hormonell prevensjon du sluttet på i oktober, så kan det godt være at kroppen ikke er kommet helt i gjenge enda
Okei, jeg tok test for 4-5 dager siden, den var negativ. Jeg brukte nuvaring.

Okei, jeg tok test for 4-5 dager siden, den var negativ. Jeg brukte nuvaring.

Hvis du føler deg gravid, så kan du ta en ny test. Men jeg tipper det heller er kroppen som prøver stabilisere hormonene sine igjen etter prevensjonsslutt. :)

Back
Topp