Spørsmål angående hikking

Marikl

Forelsket i forumet
Julibaluba 2017
hei alle :) jeg bare lurer på om dere som opplever at babyen hikker regelmessig i magen ca hver dag plutselig opplever at babyen ikke har hikket på 3-4 dager i det hele tatt?
Jenta vår pleide å hikke hver dag fra 1 opp mot 6 ganger per dag, men siste 3 dager, ingenting. Jeg pratet med fødeavdelingen , de sa at de legger ikke vekt på det så lenge kvinnen kjenner godt med liv i magen, noe jeg gjør hver dag, men syns allikevel det var rart , må det bety at hun ikke har drikket fostervann på flere dager?? Noen som har noe info / innspill? Takk takk :)

Jeg må innrømme at jeg ikke følger så godt med, men tror han hikker ca hver dag og har ikke gjort det i dag. Kanskje ikke i går heller. Jeg har aldri hørt at hikking er noe en skal kjenne i faste perioder, så tror ikke det er noe farlig :) hvis du merker mindre liv generelt eller bare føler at ting er veldig annerledes kan du kanskje insistere på å komme inn til kontroll, det er viktig at du får den informasjonen du trenger :) babyer kan fint drikke fostervann uten å hikke :)

Følger heller ikke så godt med på hikkingen.. kan godt være det er noen dager hvor han ikke hikker utrn at jeg tenker over det :)

Har ikke merket hikking i det hele tatt, og jordmor fokuserer på spark og annen bevegelse. Så lenge ikke sparkene avtar og blir svakere, så skulle babyen ha det bra. Har lest at babyer som ikke har det bra i magen sparer på energien og beveger seg mindre totalt sett.

Sniker: ikke alltid man kjenner det heller :) Mi skulle måles 34+4 men de fikk ikke til fordi hun hikka så veldig. Jeg merket det ikke på det tidspunktet :)

Satt akkurat å lurte på det samme når jeg plutselig kom over denne tråden! Har kjent hikking flere ganger om dagen de siste ukene, men ingenting i dag.. Hvis fødeavdelingen ikke vektlegger det så er det sikkert ikke farlig så lenge man kjenner mye liv [emoji4] det er noen som ikke kjenner hikking også..

Jeg er veldig usikker på om jeg kjenner når lille hikker... [emoji23] [emoji23] men ingen som har sagt at jeg må kjenne det hver dag. Og var på ul i går, hvor alt så bra ut [emoji4]

Hikkes vel i gjennomsnitt 2-3 ganger per dag. Men tenker ikke så mye over det egentlig:p

Tror du ikke fødeavdelingen hadde vært bekymret om det var farlig? Kan rett og slett være så enkelt som at det er så svakt at du ikke merker det.

Back
Topp