Spørreundersøkelse: Savn etter app?

Har du følt manglende informasjon gjennom graviditeten, og etter fødsel?

• Ja, om min egen helse under graviditeten

Votes: 0 0,0%
  • Ja, om barnets helse under graviditeten

• Ja, både om meg og barnet under hele graviditeten

Votes: 1 14,3%
  • Ja om min egen helse både under og etter graviditet

Votes: 4 57,1%
  • Ja om barnets helse både under og etter graviditeten

• Nei jeg har følt en manglende informasjon om min egen helse

• Nei jeg har følt en manglende informasjon om barnets helse

• Nei jeg har følt en manglende informasjon om både min og barnets helse

Votes: 2 28,6%

• Antall som har svart
    7

Lykkekløver

Elsker forumet
Januarlykke 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei!

Til dere som går gravid, men også dere som har født!

Vi er et lite team som skal levere prototypen på en app i forbindelse med bachelor. Etter å ha født to barn har jeg gjennom hele svangerskapet følt på den manglende omsorg og informasjon som omhandler oss kvinner, både under og spesielt etter fødsel. Mye spørsmål og engstelser kunne vært unngått med riktig og god informasjon, noe som ikke bare var manglende men kunnskapen hos enkelte helsepersonale var ikke der.

Derfor er dette en uformell markedsundersøkelse for om det kunne vært en interesse for en app som spesifikt fortalte om fjerde trimester. Kroppen vår, helsen vår, hva som var normalt og hva man bør sjekke opp i.

Om du kan svare på spørsmålene hadde jeg blitt veldig glad! Legg også gjerne igjen kommentar på hva app du bruker nå og er fornøyd med, om den er betalingsapp eller gratis.

Mangler det et ‘ikke’ i de siste tre alternativene?

Lurer på om det mangler noe i svaralternativene?
Uansett synes jeg etter å ha lastet ned Helseoversikt at jeg fikk mye bedre informasjon. Denne viser til korrekt info fra Helsedirektoratet, info om svangerskap, fødsel, barseltid og barnets utvikling etter fødsel. Jeg savnet en slik app da jeg gikk gravid i 2017, men nå sist synes jeg egentlig at en slik app som du etterlyses finnes. Kjenner du til denne appen også? :) :)
(Appen er gratis og jordmor ba meg slette alt annet og bare forholde meg til denne, så info samsvarer med det helsetjenesten også forholder seg til)

Ingen av alternativene svarer på at en IKKE har følt manglende informasjon. :P

Jeg føler ikke jeg har fått noe mangler på informasjon i appene.. Mer på informasjon fra jordmor angående alternativer på selve føden i mitt område. Eventuelt litt om hvilke valg man faktisk har under en fødsel. At man har rett til selvbestemmelse og rett til å takke nei, og rett til å be om informasjon om alt som gjøres. :P

Men føler appene har dekket ganske mye, og preglife, som jeg bruker mest, har masse god informasjon.. :) Men siden det er nr3, så har jeg ikke sett så mye på alt av det.

Haha sånn kan det gå når man studerer fulltid og er alene ned to smårollinger! Skal gjøre på nytt når jeg har tid ikveld. Håper dere orker å svare igjen da! Kopierer og tar vare på informasjonen dere har gitt her.
Ingen av alternativene svarer på at en IKKE har følt manglende informasjon. :p

Jeg føler ikke jeg har fått noe mangler på informasjon i appene.. Mer på informasjon fra jordmor angående alternativer på selve føden i mitt område. Eventuelt litt om hvilke valg man faktisk har under en fødsel. At man har rett til selvbestemmelse og rett til å takke nei, og rett til å be om informasjon om alt som gjøres. :p

Men føler appene har dekket ganske mye, og preglife, som jeg bruker mest, har masse god informasjon.. :) Men siden det er nr3, så har jeg ikke sett så mye på alt av det.
Lurer på om det mangler noe i svaralternativene?
Uansett synes jeg etter å ha lastet ned Helseoversikt at jeg fikk mye bedre informasjon. Denne viser til korrekt info fra Helsedirektoratet, info om svangerskap, fødsel, barseltid og barnets utvikling etter fødsel. Jeg savnet en slik app da jeg gikk gravid i 2017, men nå sist synes jeg egentlig at en slik app som du etterlyses finnes. Kjenner du til denne appen også? :) :)
(Appen er gratis og jordmor ba meg slette alt annet og bare forholde meg til denne, så info samsvarer med det helsetjenesten også forholder seg til)
Mangler det et ‘ikke’ i de siste tre alternativene?

Back
Topp