Spørre om å bli strippet? Uke 39

Ungmammajuli22

Betatt av forumet
Juliknøttene 2022
Hei! Jeg vurderer å ringe føden å spørre om de kan ta en sjekk og strippe meg på lørdag når jeg er 39 uker på vei eller mandag når jeg er 39+2. er det dumt og spørre eller tror dere det er en sjanse for at de vil gjøre det? Tenkte med vanlig sjekk først for å se om noe er modent! De har det ikke så travelt på føden her jeg bor forresten.
 
Nå vet jeg ikke med der du bor, men her jeg bor er det ikke vanlig at man drar på føden for sjekk før man mistenker fødsel er på gang eller noe annet spesielt :) men «vanlig» jordmor kan jo også strippe på vanlig kontroll :) kan hende de tar inn andre steder til slikt enn der jeg bor da
 
Det er jo lov å spørre! Kanskje det er ulik praksis etter h or du befinner deg i landet.
Jeg spurte aldri, men jm her jeg bor informerte meg om at jeg kunne få tilbudet etter termin. Og da kun dersom det er modning, ellers gjør de ingenting da de mener det kan lede til en masse utmattende maserier, men ikke mye mer enn det.
 
Det er jo lov å spørre! Kanskje det er ulik praksis etter h or du befinner deg i landet.
Jeg spurte aldri, men jm her jeg bor informerte meg om at jeg kunne få tilbudet etter termin. Og da kun dersom det er modning, ellers gjør de ingenting da de mener det kan lede til en masse utmattende maserier, men ikke mye mer enn det.
Har du blitt strippet enda? Eller var du fortsatt veldig umoden?
 
Termin i morgen, og veldig utålmodig. Jordmor har sagt hun kan strippe og tøye litt på kontroll i morgen om jeg ønsker. Er det ubehagelig, og er det verdt å gjøre?
 
Termin i morgen, og veldig utålmodig. Jordmor har sagt hun kan strippe og tøye litt på kontroll i morgen om jeg ønsker. Er det ubehagelig, og er det verdt å gjøre?
Det er ubehagelig/småvondt men verdt det om ting er begynt å skje. Jeg har kun blitt strippet ved 2 cm. åpning og i forbindelse med igangsetting da, så forlot ikke sykehuset før gutta var ute.
 
Ringte føden å spurte, hun sa at det kunne bli aktuelt i neste uke ved termin med stripping! Men at jeg skulle ringe tilbake på lørdag å høre om de kunne ta meg inn på modningsakupunktur da! Så jeg håper de har tid å at det hjelper modning til fødsel:D så noe bra kom ut av å ringe de iallefall.
 
Termin i morgen, og veldig utålmodig. Jordmor har sagt hun kan strippe og tøye litt på kontroll i morgen om jeg ønsker. Er det ubehagelig, og er det verdt å gjøre?

Ikke ubehagelig sammenlignet med å føde :hilarious:
De røsker bare litt der om du faktisk er moden, og da er det ikke så verst ubehagelig synes jeg. Å sjekke åpning når man er heelt umoden er ikke så digg, men da sjekker de bare og dropper tøying for det går uansett ikke om man ikke har litt myk/åpning i livmorhalsen.
 
Ikke ubehagelig sammenlignet med å føde :hilarious:
De røsker bare litt der om du faktisk er moden, og da er det ikke så verst ubehagelig synes jeg. Å sjekke åpning når man er heelt umoden er ikke så digg, men da sjekker de bare og dropper tøying for det går uansett ikke om man ikke har litt myk/åpning i livmorhalsen.
Takk for svar. Tror det blir til det i morgen om ikke noe har skjedd før det
 
Jordmødrene har ikke villet strippet før termin med meg :shy:
 
I mitt første svangerskap ble jeg strippet/ tøyd på en helt umoden mormunn av en idiot av en lege og det er det vondeste jeg har opplevd i hele mitt liv! Hun sa heller ikke fra til meg at hun skulle gjøre dette. Hun skulle egentlig bare sjekke modenhet. Så anbefaler ikke stripping/ tøying om det ikke er modent!
 
Termin i dag, ble tøyd på kontroll hos jm. Hun sa jeg var veldig moden med 2 cm åpning. Venter i spenning:smiley-bounce012
 
Termin i dag, ble tøyd på kontroll hos jm. Hun sa jeg var veldig moden med 2 cm åpning. Venter i spenning:smiley-bounce012
Hvordan går det med deg etter tøyingen? Her har jeg litt menssmerter og murringer. Og tror deler av slimproppen har gått, dog for andre gang på en uke!
 
Hvordan går det med deg etter tøyingen? Her har jeg litt menssmerter og murringer. Og tror deler av slimproppen har gått, dog for andre gang på en uke! god del av slimproppen løsner seg siden i går.
Her er det ganske rolig, alt av kynnere, murringer og menssmerter har dabbet av etter tøying:bored: God del av slimproppen har løsnet seg da
 
Her er det ganske rolig, alt av kynnere, murringer og menssmerter har dabbet av etter tøying:bored: God del av slimproppen har løsnet seg da
Så kjedelig det har dabbet av. Håper det tar seg opp igjen snart for deg!

Jeg er så klar for å føde nå, håper det skjer noe i løpet av helga, men vil samtidig ikke ha noen forhåpninger!
 
Back
Topp