Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ofte når man opplever en SA i uke 8-9-10-11 osv. så har fosteret allerede vært dødt noen uker, men det tar god tid før kroppen klarer å oppfatte dette og støte det ut, eventuelt oppdages det ikke før på en ultralyd. Etter at alt er bra på en ultralyd uke 8 så er det minimial sjanse for at noe skal gå galt fordi alle de viktige organene er utviklet, uke 10 er alt ferdig og skal bare vokse. Det finnes selvfølgelig unntak, men dette er som sagt unntak Jeg hadde kraftige magesmerter når jeg mistet, det var ingen tvil.
Det er en veldig liten sjanse for at noe skal gå galt når du har kommet så langt. Vet du er bekymret, det tror jeg er det største graviditetstegnet av alle, bekymring. Har vært mye bekymret selv, men nå vet jeg at det kommer til å gå bra. Og jeg håper du får samme trygge følelsen etter ultralyd, da er du så og si kommet til de 12 ukene når alt er bra da Dette går bra, blir baby i juli for ossSkal forhåpentlig på første ul i løpet av de neste fjorten dagene. Er nå i midten av uke 9, men beskymret for at sa skal skje. Er min første graviditet og håper dette går bra.
Jeg hadde ingen gravid symptomer i den graviditeten jeg hadde sist, begynte å blø i uke 7 å gjorde det i tre uker før jeg fikk pillehjelpen for å få rester ut.Leser flere steder om kvinner som har mistet i uke 8,9, 10, 12, 14 osv. Mitt spørsmål er om hvordan var svangerskapet frem til dere mistet? Hadde dere blødninger, var dere plaget eller virket alt som normalt?
Kan jeg spørre om du var på tidlig ultralyd før du mistet i uke 11? Lei meg for at du har opplevd det så sent to ganger. Godt å høre at du har to jenter <3Jeg har mistet i uke 11 to ganger, begge på en måte uten forvarsel. Alt virket normalt med symptomer osv. Men jeg har jo mistet sent to ganger og har to flotte friske jenter. Sammenligner jeg de to gangene jeg mistet med de to jentene er ting veldig ulikt. Og de to er like seg i mellom. Jeg hadde helt andre symptomer og var generelt i bedre form. Det kan jo være tilfeldig...men nå som jeg er dårlig er jeg mye mer avslappet enn om formen hadde vært bedre.
Og uansett. Prøv å ikke stresse, det hjelper ikke for noe!
Godt sagt det der!Jeg har selv en historie hvor det ble oppdaget MA, selv etter et bankende hjerte og masse symptomer...
Dette med graviditet er jo sååå utrolig mange mennesker som går igjennom og de aller fleste gjør det flere ganger. Hvis man søker etter historier så fins det vel en eller annen som har opplevd et etter annet... Men i realiteten så går det aller, aller, aller oftest bra
Jeg var ikke på tidlig ultralyd, så de kan jo ikke si noe sikkert. Kanskje hadde det sett ulikt ut om jeg hadde vært det, men ultralyd som stadfestet MA mente det så ut som normal utvikling til uke 10. I hvert fall nå sist. Akkurat hva de sa første gang, som var første gang jeg var gravid, for mange år siden, husker jeg ikke helt.Kan jeg spørre om du var på tidlig ultralyd før du mistet i uke 11? Lei meg for at du har opplevd det så sent to ganger. Godt å høre at du har to jenter <3