Spør her siden det ikke har kommet så mange augustbabyer :)

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Men hvor mye sov babyene deres den første uka? Tulla her sover nesten hele dagen. Hun har gulsott og blir holdt øye med og jeg skulle følge med om hun ble trøtt og slapp. Men hvor mye er vanlig før jeg blir bekymret?

Men hvor mye sov babyene deres den første uka? Tulla her sover nesten hele dagen. Hun har gulsott og blir holdt øye med og jeg skulle følge med om hun ble trøtt og slapp. Men hvor mye er vanlig før jeg blir bekymret?
Våre sov ganske mye første tiden,de er også premature da. Er ganske vanlig at når de er så små så sover de gjerne opp til 18-20 timer i døgnet. Så lenge babyen din drikker godt med melk og ikke er slapp slik at du sliter med å få i h*n mat,så er det sikkert helt normalt at h*n sover mye :) Men hvis du er usikker,så tar du bare en tlf til barsel (eller HS) og hører med de :) Bedre det enn å gå å være bekymret/usikker :)

To skjønne gutter 26.06 <3 <3

Vi fikk forresten beskjed om at det ikke skulle gå mer enn tre timer mellom måltidene til de var kommet seg godt over 3 kg.. Så kanskje du skal vekke for å gi mat?? Det måtte vi hvertfall,men vi var på en sånn 8 måltid i døgnet regime den første tiden. Så nå at du hadde skrevet 5-6 timer..

Vi fikk forresten beskjed om at det ikke skulle gå mer enn tre timer mellom måltidene til de var kommet seg godt over 3 kg.. Så kanskje du skal vekke for å gi mat?? Det måtte vi hvertfall,men vi var på en sånn 8 måltid i døgnet regime den første tiden. Så nå at du hadde skrevet 5-6 timer..

Helt umulig og få henne våken etter bare 3 timer, da sovner hun så fort hun kjenner varmen fra brystet. Vi skal uansett ta ny blodprøve imorgen for å se om det har bedret seg. Men synes fortsatt hun sover mye mer en storesøster. Og hun var 2200g.

Jeg hadde barn med gulsot og var prematur. Han vekket vi hver 3 time. Hadde nok vekket h*n hver tredje time slik at du får vekten opp

Helt umulig og få henne våken etter bare 3 timer, da sovner hun så fort hun kjenner varmen fra brystet. Vi skal uansett ta ny blodprøve imorgen for å se om det har bedret seg. Men synes fortsatt hun sover mye mer en storesøster. Og hun var 2200g.
Hvis dere skal inn å ta ny blodprøve er det jo bare å forklare hvordan det er,så får du nok svar og hjelp :)

Min jente sov veldig mye første uken, så jeg vekket henne for å amme. Det ble noen unødvendige bleieskift bare i et forsøk på å vekke henne :) Hun var litt gul i huden, så vi "la henne i vinduskarmen" for at hun skulle få dagslys på seg (det var heldigvis ikke så mye sol de dagene). Nå er det helt annerledes, hun vi ikke sove om dagen, så det har jammen snudd. Henger i puppen dagen lang, og trenger absolutt ikke å vekkes.

Da jenta mi ble født i uke 37 og hadde en fødselsvekt på ca 2800 gram. Fikk jeg streng beskjed om å gi henne melk hver tredje time hele døgnet. Hun hadde også gulsott, så hun var også veldig trøtt og slapp første tiden. Men fikk alltid vekket henne slik at hun fikk mat i seg. Merkelig de ikke har sagt noe på sykehuset om hvor ofte hun bør få melk når hun ikke er så stor.

Da jenta mi ble født i uke 37 og hadde en fødselsvekt på ca 2800 gram. Fikk jeg streng beskjed om å gi henne melk hver tredje time hele døgnet. Hun hadde også gulsott, så hun var også veldig trøtt og slapp første tiden. Men fikk alltid vekket henne slik at hun fikk mat i seg. Merkelig de ikke har sagt noe på sykehuset om hvor ofte hun bør få melk når hun ikke er så stor.
De sa bare jeg skulle følge "vanlig barselregime".... Men vet ikke jeg hva det er :-/ prøver å vekke henne så ofte som mulig, idag med et bad. Men får høre hva de sier imorgen, snakket sist om å bli lagt i lys igjen dersom det var stigning imorgen..

De sa bare jeg skulle følge "vanlig barselregime".... Men vet ikke jeg hva det er :-/ prøver å vekke henne så ofte som mulig, idag med et bad. Men får høre hva de sier imorgen, snakket sist om å bli lagt i lys igjen dersom det var stigning imorgen..

Ja, snakk med de og hør. Så lenge hun går opp i vekt så er jo det det viktigste ;) Lykke til imorgen, bra dere får oppfølging!!! :)

Gutten min hadde også gulsot og lå i lys et døgn. Vi var så innom KK hver dag i 1 uke for å følge med. I begynnelsen var drt vanskelig å vekke han, startet med bleieskift og la han til. Brukte en kald klut i ansiktet om han sovnet igjen. Slik holdt vi på en stund og vi fikk beskjed om at det maks skulle gå 3 timer mellom. Nå er han straks 3 uker og er mye mer våken. Nå gir han lyd fra seg etter ca 2 t på dagen og etter rundt 4-5 t om natten. Syns han er veldig snill med oss :) håper prøvene viser fremgang, ikke noe kjekt å være beskymret hele tiden.

Termin 30 juli, gutten kom 21.07.2013 :)

Jeg hadde problemer med å vekke lille Lovise. Gulsott å slapp. Brulte bad for å vekke, duppa henne bare kjapt. Da hun var tre dager ga jeg mme og sukkervann på sprøyte og pupp, hver andre time. Dag som natt. På dag 4 var hun på tur opp i vekt å kunne bynne med tredjekvar time på natt men annenhver på dag. Men fortsatt var det vanskelig å vekke henne. Bleieskift, lite bad, kaldt klut i ansiktet. Masa med å ta på å masere henne mens hun spiste.
Dag 6. Mer opp i vekt. Slutta med sukkervann da hun ikke reagerte på det. Ga fortsatt en del mme om dagen men bare pupp på natta :) mer å mer våken :)
Dag 11. Tatt igjen fødselsvekta :)
Vekker senest hver fjerdd time på natt og tredje på dagen :) hun. Begynner å kreve seg nå å er mer våken før måltid. Men etter mat sover hun som regel. :)
Det har vært tungt men må man så må man.
Fødselsvelta va 3100g så gikk hun ned til 2780g før hun gikk opp igjen. Håper du får hjelp i dag :)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *

Her er han 1 uke gammel i dag, skikkelig murmeldyr. Går fort 4-5 timer mellom hver mating. I natt sov han 6 timer. Sånn var søsteren også. Blir veldig sprengt, men har roet seg nå. Om han ble tatt opp for å mates, sovnet han bare... Så her får han styre det selv :)

Når de vekkes hver 3. time, blir ikke melkeproduksjonen veldig stor da? Eller?

Her er han 1 uke gammel i dag, skikkelig murmeldyr. Går fort 4-5 timer mellom hver mating. I natt sov han 6 timer. Sånn var søsteren også. Blir veldig sprengt, men har roet seg nå. Om han ble tatt opp for å mates, sovnet han bare... Så her får han styre det selv :)

Når de vekkes hver 3. time, blir ikke melkeproduksjonen veldig stor da? Eller?

Blir MASSE melk ja. Men det roer seg kjapt når det ikke blir mating like ofte ;)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *

Verdiene var på 280, så fortsatt veldig høyt til 7 dager å være :-/ skulle komme for ny blodprøve på mandag. Nesten fire timers kjøring tur retur. Men det må vi jo! Skal prøve å få i henne så mye morsmelk som mulig! Tusen takk for svar!

Back
Topp