Spør her også. Ulønnet perm

Mimi87

Elsker forumet
Heisann. Nå er jo det sånn at våre små er født for seint til å ha rett på bhgplass i pr. Selvfølgelig kan vi jo være heldig å få uansett. Men vi bor i bergen en by med bhg mangel. Vi har ingen spesielle ting som gjør at vi kan hoppe i køen heller.

Det jeg lurer på er om jeg kan jobbe i 13 uker etter permisjonen min er over (evt 10) også gå over i 50% ulønnet permisjon eller om jeg må søke om dette med oppstart direkte etter min del av permisjon er over...
Vet jo at alternativet er 100% ulønnet blir det da det samme?
Trives godt i jobben og synes det er leit om jeg må si den opp. (Noe som jeg kanskje må hvis ulønnet blir uaktuelt)
 
Ville ringt min leder og hørt når det nærmer seg... Skal en del til for å si nei når du har såpass lite barn;)
 
Jau;) tenkte å snakke med henne før mai. Leste ett sted at man må søke 3 mnd før. Så tilfelle jeg må rett i ulønnet må jeg da søke senest 15mai
 
Etter ett års lønnet foreldrepermisjon har hver av foreldrene i tillegg rett til ulønnet permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas i umiddelbar sammenheng med den lønnede permisjonen.

Du/dere kan ellers søke om redusert arbeidstid. Det har man også stort sett krav på med barn under 10 år.

Edit: Ser at jeg ikke svarer på det du spør om. Vet dessverre ikke hvordan det er hvis du ønsker å jobbe litt først.
 
Last edited:
Etter ett års lønnet foreldrepermisjon har hver av foreldrene i tillegg rett til ulønnet permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas i umiddelbar sammenheng med den lønnede permisjonen.

Du/dere kan ellers søke om redusert arbeidstid. Det har man også stort sett krav på med barn under 10 år.

Edit: Ser at jeg ikke svarer på det du spør om. Vet dessverre ikke hvordan det er hvis du ønsker å jobbe litt først.

Det går veldig bra:) får nesten bare høre med jobben. Takk for utfyllende og bra svar uansett :)
 
Back
Topp