Spør her også.. Ang NAV.

Momofmany

Forumet er livet
Når jeg er student og far har perm i sommerferien, må jeg skaffe meg sommerjobb for at han skal få de? Eller kan vi begge være hjemme. Også, engangsstønaden har jeg hørt at jeg har rett på, men er det heelt sikkert, når han tar fellesukene? Vil ikke søke om den nå og vips har han ikke rett på fellessukene og pappaukene..

*Sniker*
Vil anbefale å ta en tlf til NAV om dette. Ringte igår fordi jeg er i samme situasjon og hun ramsa opp en hel del :p
Men hun sa at hvis far skal ha permisjon må vi ha hatt inntekt de 6 siste mnd før fødsel. Men ring så slipper du å lure eller at det blir misforsåelser :)

-mobil taster-

Du kan også sende melding til NAV Foreldrepenger på facebook :) Der får du kjappe og gode svar på det du måtte lure på :) Jeg fikk hjelp til foreldrepengersøknaden der, så da slapp jeg å ringe NAV å bestille time :)

SUpert ja hadde glemt NAV foreldrepenger på fb :) Der fikk jeg godt og langt svar.. Det ser ut til at mor får 12 uker og ikke 14 da, trodde det var nytt da? Men uansett bra for min situasjon, 4 barn + studie i 6 uker er mer enn nok :p

Nå er jeg lettaaa

Trodde det var 14 på mor, 14 på far og 18 på fellesperioden?

Back
Topp