Spør her og, ang arbleidsleightrygd.

E.R.A.

Gift med forumet
Jeg er nå ansatt hos adecco. Vet at de har ikke noe jobb å tilby meg i pappaperm perioden som er 6 uker, dessuten har vi flyttet nå. Jeg vil si opp jobben nå mens jeg er i permisjon vil ikke gå tilbake til adecco etter at jeg er ferdig med perm. SÅ det jeg lurer på er: Hvis jeg sier opp jobben nå, vil jeg motta arbeidsledighetstrygd fra aetat i pappapermperioden på 6 uker??? Eller må jeg sitte de 6 ukene uten penger siden jeg ikke har noe jobb???

Har du sier opp må du vente 2 uker med eventuelt å få  arbeidsledighets trygd. Men vist en har mistet jobben før eller sagt opp før eventull perm tror jeg det bare er å søke.

Hvis du sier opp så har du noen uker karantene ja, mens om du blir sagt opp så har du karantene i tre dager om jeg ikke husker feil[;)] Spekulerer også på hva jeg skal gjøre når perm. går ut, jeg jobbet bare kveld og natt før og det går ikke nå som jeg er alenemor[8|]

Det er jo ok, hvis det er på lsutten, men verre når det er i midten av perm. På slutten så er det bare å melde seg som erb.ledig. Men hvis det er i midten, så må vi da leve bare på 80% av hans lønn i 6 uker.

Du blir utestengt i 8 uker hvis du sier opp selv. Men hvis du blir oppsagt er det 4 dagers ventetid på å få penger. Men du må jo òg være registrert som arbeidssøker og ta de jobbene de tilbyr deg. Men er ikke den arbeidsgiveren du har nå pliktig til å gi jobb til deg i de seks ukene forresten?

Nei i kontrakten fra Adecco står det at de gir jobb når de kan gi jobb. Og det er sjelden de har så korte oppdrag som 6 uker på finans i hvertfall. En må jo gjennom ganske så lang opplæringsprosess osv. 

Dette fik jeg som svar på økonomi og rettigheter:

Jeg sa opp jobben min selv. Slapp karantenetid pga jeg hadde gyldig/godkjent grunn til å si opp(helgestilling-far jobber også helg-ikke barnehage helg)

Går det 6 mnd fra du jobber siste dag i oppsigelsestid til du søker om dagpenger så slipper du også karantenetid

Anbefaler deg å si opp og prøve å finne deg en ny jobb du kan starte i når far tar permisjonen sin

Back
Topp