Spøkelsesfeber

Løvemor2014

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Er det flere som har opplevd det jeg kaller spøkelsesfeber? Junior (2 år) har flere ganger fått feber på ettermiddag/kveld, fortsatt hatt feber når vi legger oss om kvelden, men våkna dagen etter uten feber eller noe som helst annet symptom på sykdom. Feberen har da vært rundt 39 dagen før.

Eldstemann her hadde det jevnlig nesten frem til han var 4-5 år. Nå er han 7 og har det ikke...:)

Godt å høre vi ikke er de eneste. Man blir jo så usikker med tanke på barnehage og slikt når han har vist tendenser til å være syk, men så plutselig ikke er syk.

Nesten et sånt tilfelle på frøkna nå:rolleyes:
Fikk feber på lørdag, men søndag knapt feber. Lå og vippet rundt 38.
Ingen andre symptomer på noe. Fått utslett da men...
Holdt henne hjemme i dag

Ja det har storesøster hatt mange ganger. Her kommer det ofte i forb med at hun har hatt en slitsom eller lang dag og sovet for lite. Er ofte helt fin dagen etter, selv om hun har vondt i hals hals og kropp på ettermiddagen og kveld.

Helt vanlig for guttungen her. Kommer når han har sovet lite eller i perioder når han er litt sliten.
Det skjer ofte i BHG da.
Da pleier de å legge han i vogna, og la han sove en time også er han helt fin når han våkner og leker som om ingenting har skjedd. (Dette i samråd med oss)

Helt vanlig for guttungen her. Kommer når han har sovet lite eller i perioder når han er litt sliten.
Det skjer ofte i BHG da.
Da pleier de å legge han i vogna, og la han sove en time også er han helt fin når han våkner og leker som om ingenting har skjedd. (Dette i samråd med oss)

Så godt dere har funnet en løsning med barnehagen. Her tror jeg det kun skjer hjemme. Men vi har også kommet frem til, i samråd med barnehagen, at så lenge han ikke har feber og formen ellers er fin så kan vi levere han. Sier selvsagt i fra så de kan følge med på om det skulle dukke opp noe. Hadde vi skullet holde han hjemme hver dag etter han hadde hatt feber på kvelden ville vi ikke hatt sykedager igjen til når han faktisk blir syk.

Ser at flere ser en forbindelse med at de er slitne. Og det kan jo forklare hvorfor det er borte etter en god natts søvn.

Så godt dere har funnet en løsning med barnehagen. Her tror jeg det kun skjer hjemme. Men vi har også kommet frem til, i samråd med barnehagen, at så lenge han ikke har feber og formen ellers er fin så kan vi levere han. Sier selvsagt i fra så de kan følge med på om det skulle dukke opp noe. Hadde vi skullet holde han hjemme hver dag etter han hadde hatt feber på kvelden ville vi ikke hatt sykedager igjen til når han faktisk blir syk.

Ser at flere ser en forbindelse med at de er slitne. Og det kan jo forklare hvorfor det er borte etter en god natts søvn.
Ja, veldig glad for det. Ellers hadde det som du også sier ikke hvert mange sykedager igjen, om jeg skal hente han hver gang, eller holde han hjemme en ekstra dag hele tiden :)

Ja, det er nok noe der altså :)

Back
Topp