spøkelser

tippetue

Forumet er livet
Guttungen begynte for noen uker siden å snakke om at han ser spøkelser her hjemme(og noen ganger i bilen), har bare sagt at han får be de reise[:)], å bare tullet det vekk, men han gir seg ikke med det. Så begynner jo å lure.
Han er liveredd noen ganger også.

Ikke kan jeg huske om vi har sett noe på tv om spøkelser å de har ikke snakket om det i bhg.

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal håndtere dette?¨
Han er en veldig tulle gutt, men en så rar ting å tulle med[&:]

Andre som har barn med noe rart for seg?[:)]

Teodor synes mange skumle ting er spøkelse - "pøsepøs!"
Vi har tullet litt med det sammen med han, gjemt oss under tepper og sagt at vi er spøkelser og ledd av det.
Men kusinen har tullet ganske mye, skremt han litt tror jeg. Men han er ikke direkte redd. Later ofte som om han er pøsepøs selv, gjemmer seg og sier "hooohooooo, tedo pøsepøs, komme ta deg"
[:D]

Her kan han sitte ved bordet å spise å si der er pøkelse mamma,eller på badet.
Han å tuller å tar teppe på hode å skal ta meg[:)]
men noen ganger blir han helt andpusten å liveredd å sier pøkelse!
Han skremmer vel storesøstra på 8 mer enn seg selv tror jeg[;)]

Nei trodde ikke jeg han heller viste føre han plutselig snakket om det.[&:]

Vi har lekt litt når vi skal legge på sengetøy, da vil hun gjerne selv være spøkelse, og så vil hun at jeg skal være det. Men ikke noe snakk om spøkelser ellers. Disse små plukker opp så utrolig masse rart.. kanskje det finnes en bok om spøkelser som tar bort det skumle ved dem? Finnes det ikke en Albert Åberg-bok eller noe? Mulig jeg tuller nå, altså

Fant den: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=18690

Kanskje den kunne være noe? Jeg husker ikke innholdet, så vet jo ikke om den bare gjør han enda mer skremt eller om den kan trøste på noen måte..

Tusen takk [:)]

Eller kanskje han faktisk ser spøkelse? ;)
Barn er jo ofte mer mottagelige for sånne ting... Men er jo litt rart at han omtaler det som spøkelse da. Ville vel heller omtalt det som mann eller dame eller hva det nå skulle se ut som.

Men hvordan man skal takle dette er jeg usikker på..
Lykke til, det går sikkert over. Fantasien kan vel av og til ta litt overhånd. ;)

Jeg aner ikke hva du kan gjøre med det, men jeg trodde egentlig at de fleste barn hadde en periode der de var redd spøkelser og slikt? Tror ikke Felix vet hva det er ennå heldigvis. Derimot har han startet med å snakke og å leke med fantasivenner den siste uken. Kanskje dette er alderen for mer fantasi, og å se for seg ting? Veldig kjedelig at gutten din ser for seg noe han blir redd for da.[&:] Håper du finner noe som hjelper, og at du deler det med oss når du finner det.

ORIGINAL: almara

Kanskje den kunne være noe? Jeg husker ikke innholdet, så vet jo ikke om den bare gjør han enda mer skremt eller om den kan trøste på noen måte..

Jo, den leser vi her hjemme:) Albert lærer følgende regle av pappan: "Stygge spøkelse stikk din vei, du finnes ikke men det gjør jeg!"[:D]

ORIGINAL: magelykke

ORIGINAL: almara

Jo, den leser vi her hjemme:) Albert lærer følgende regle av pappan: "Stygge spøkelse stikk din vei, du finnes ikke men det gjør jeg!"[:D]

Så herlig! Nå måtte jeg bestille et par Albert Åberg-bøker til Alma, hadde ingen fra før, og jeg elsket dem selv som liten..:)

Kan han forresten ha plukket opp noe fra den sangen så mange synger i bhg? "Høyt oppå loftet, der bor det tre spøkelser..."

Håvard snakker om spøkelser og drager og ulver som er farlige. Og da er det sånn: "hyyysj mamma, det er spøkelse inni skapet" (med hviskestemme), men virker ikke redd da. Men antar det er noe som er fanget opp i barnehagen.

Samboer ler seg skakk av at det er mamma-dragen som er farligst, ikke baby-dragen eller pappa-dragen... Jada! Små barn store gleder...

Back
Topp