Spøkelse

Nei fysj så ekkelt. Kanskje det er noe på soverommet deres. Våkner hun plutselig og er redd på natten? Jeg beskrev et hus vi bodde i et par poster over her. Der vi bodde når storesøster var baby. Hun kunne bråvåkne om natten og hyle av redsel. Gjerne sånn i 3 tiden på natten. Vi flyttet derfra. Jeg kunne ikke komme meg fort nok bort. Det som eventuelt er her vi bor nå får jeg ikke en dårlig følelse av iallefall.

Åh nei huff :( Er så sykt ekkelt synes jeg.. Hun våkner 1-2 ganger og hyler på natten ja, ser helt vettskremt ut... Har hatt en dårlig følelse ang soverommet vårt siden vi flyttet hit. Heldigvis er dette midlertidig mens vi leter og sparer til hus!

Leiligheten/blokken vi bodde i da eldstemann ble født var bare 10 år gammel da vi flyttet inn, så jeg husker vi tullet med at vi i alle fall ikke ville oppleve spøkelser, men fra han var ca 1-2 til vi flyttet da han var fire våknet han vettskremt og pratet om "mannen i taket". Det var utrolig guffent. Vi hadde også en lav hylle i et hjørne på kjøkkenet der det ofte så ut som noen krøket seg bak og på soverommet vårt hørte man at det kom trinn inn når man lå med ryggen mot døren og mankunne kjenne følelsen av at noen sto der, men ingen var der når man snudde seg. Likte leiligheten godt, og det var første hjemmet som var "vårt", men veldig deilig å flytte inn i en nøytral leilighet der ingen merket noe selv om blokken var mye eldre.. har bodd i flere leiligheter etter med aldre fra 60-120 år, men ikke merket noe lignende, og ingen av barna har heller nevnt noe untatt i den første leiligheten. :bored:

Dette føler jeg er et slikt tabu tema, men det er sykt merkelig at du skriver dette innlegget akkurat nå. For 1t siden reiste det en dame fra oss som "jaga" vekk en mann som tydeligvis har vært på besøk hos oss i noen år :P
Frøkna her var som din, men hun har også blitt redd. Hun har ikke villet sove i dette huset på en måned, så vi har vært hos min mor i 2 uker. Der har vi en helt annen unge en den vi har hatt hjemme, helt til i dag :)
Nå ligger hun å sover helt i ro i senga si (snart 1t).
Her har det vært en syk endring iallfall så for folk tenke det de måtte tenke ;)

Hvor får man tak i slike som kan "jage" vekk spøkelser? skal snart flytte til en leilighet der jeg er redd det kan være noe.. Heheh.. :P

Min søster lånte en gammel gyngestol fra loftet til bestemor for den var fin til å ha til "pynt". Men da jenta hennes spurte en dag de skulle gå ut om mannen som satt i gyngestolen også skulle være med, ble den fort levert tilbake.. hun mente også at ho hørte gyngestolen gynge av seg selv.. ekkelt :P

Hvor får man tak i slike som kan "jage" vekk spøkelser? skal snart flytte til en leilighet der jeg er redd det kan være noe.. Heheh.. :P

Min søster lånte en gammel gyngestol fra loftet til bestemor for den var fin til å ha til "pynt". Men da jenta hennes spurte en dag de skulle gå ut om mannen som satt i gyngestolen også skulle være med, ble den fort levert tilbake.. hun mente også at ho hørte gyngestolen gynge av seg selv.. ekkelt :P

Hvor bor dere i landet? :)

Ja det er tabu tema. Føler ikke jeg kan snakke med venner eller familie om det uten å bli ledd eller fnyst av. Så spennende det du forteller. Var det en synsk som kom og jagde ut mannen? Hvilke tegn fikk dere på at han var hos dere? Lillegutt her er heldigvis aldri redd. Tvertimot faktisk. Derfor føler ikke jeg meg redd heller.

Det er en vanskelig ting og snakke med venner og kjente og, det er sikkert!
Denne mannen ville tydeligvis ikke ha kontakt, så han har gjemt seg for oss voksne men frøkna har alle kanaler åpne som de sa, så det er ungen vi har sett det på.
Hjemme er hun redd, gretten og sytete. Griner bare vi går opp i 2.etg,klarer ikke å sovne oppe.
Men hvis vi reiser til mor min og sover der sovner hun på 1min. Der er hun også blid som dagen er lang og ingen grining utenom det vanlige da.
Så det var denne store forskjellen som sa oss at noe er galt i huset vårt.

Aaaa..så fint at det er fleire som opplever slikt! Er ikkje alle som vil høyre eller snakke om det..

Må fortelle ein episode som skjedde no i jola då me var på besøk hjå foreldra mine som bur i eit 150år gammalt hus.
Eg hadde langt 2,5åringen og me låg og prata litt. Så ser han rett forbi meg og spørr: "ka heiter han?" Eg: "kven då?" "Han mannen der. E han eit troll?"
Fekk stå pels og tulla det vekk. Men han spurte akkurat det samme natta etter også....

Back
Topp