Soyaprodukter

Masemamma 2009/2011

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarskatter 2015
VIP
Når kan de få det? Og er det greit å gi?
Til nå gir jeg rismelk. For det er tilsatt kalsium. Havremelk er vel ikke tilsatt noe som jeg finner?!
Men er jo MYE mer produkter å velge mellom innen soyamelk, og de har også sånne små "juice-kartonger" man kan ha med på tur til ungene. Itillegg til soyajoghurt og mye bedre erstatning fr melk(tilsatt mye bra ting).

Har hørt at babyer ikke har godt av soyaprodukter. Men når er det greit? Og hva burde jeg gi?

PS: snuppa tåler ikke melkeprotein...

Har ikke peiling..[8|] tror jeg ville spurt på helsestasjonen, evt ringt barnelegen dere har hatt kontakt med![:)]

ORIGINAL: RegniEsil

Heisan snuppa...

Eg vil berre gjera deg oppmerksom på at personar som har mjølkeallergi, kan reagera på soyaprodukter, på samme måte som dei gjer på mjølkeprodukt... [8|]

Desverre så er Andrea ein av dei... [&o]

Kjpt da...
men hva med rismelk?

ORIGINAL: Skrulla86

Heisan snuppa...

Eg vil berre gjera deg oppmerksom på at personar som har mjølkeallergi, kan reagera på soyaprodukter, på samme måte som dei gjer på mjølkeprodukt... [8|]

Desverre så er Andrea ein av dei... [&o]

Kjpt da...
men hva med rismelk?

Rismelk brukar vi ein del i matlaginga til Andrea, så det har gått bra her.. [:)] Men det er ikkje slik at ho kan drikke mykje av det.. Litt no og da...

OK. FOr jeg har nemlig nettop begynt med rismelk. Og når jeg tenker meg om har hun vært en del grinete og vært veldig hard i magen de siste dagene....men vi prøver litt til[;)]

Back
Topp