Soya

klemm

Forelsket i forumet
Har forstått det som at soyaprodukter er litt omdiskutert med tanke på en eventuell hormonforstyrrende virkning. Har derfor gjennom svangerskapet og nå med ammingen holdt meg unna soyaprodukter man inntar i litt større mengder, da spesielt kjøtterstatningsprodukter og "meieriprodukter". Finner ingen pålitelige kilder som gir meg et klart svar her.

Til dere som er gravide/ammer: Spiser dere soyaprodukter?

Til dere med barn som spiser fast føde: Gir dere barna deres soyaprodukter?

Setter veldig pris på hvis noen har noen gode kilder å vise til :)

Jepp, jeg har brukt soya både som gravid, ammende og gir det til guttungen på snart 3 år. Jeg er allergisk mot melk og soya er det beste alternativet. Jeg lager ikke egen mat til guttungen da det er ekstremt mye allergi mot melk i familien og jeg orker ikke lage to middager spesielt ikke en som jeg ikke kan smake på.

Jeg gir eldste soya, hun foretrekker soya produkter fremfor andre alternativer til melk.

Minste får havre og kokosprodukter og det brukes det i felles mat.

Ingen av mine tåler melk, men yngste tåler heller ikke soya så derfor får ikke han det. Hadde hvert mye enklere om vi alle hadde spist/drukket de samme produktene og derfor lages all felles mat uten melk og soya.

Det sies at soya ikke skal gies til barn under 1 år, men nå har de begynt å gå litt bort fra det igjen.

Back
Topp