Sovner nesten alltid under amming

mommy2be

Betatt av forumet
Har en 12 dager gammel gutt som nesten alltid sovner under ammingen. Han suger godt i 5 min for så å sovne. Men han fortsetter jo å die selv om han sovner. Kan ligge på brystet i ca 15 min før han slipper. Er dette normalt? Han faller ikke i dyp søvn og om jeg legger han ned etterpå, våkner han som regel, hvis jeg ikke bysser han i søvn.

Ja det er helt normalt :)
La han die i søvne, bare bra det:)

Det er godt og trygt for ham. :)
Bare la ham sove hele luren sin ved puppen, det er sunt for dere begge, og for melkeproduksjonen.

Helt vanlig. Amming er søvndyssende, og trygt og godt :)

Har en 12 dager gammel gutt som nesten alltid sovner under ammingen. Han suger godt i 5 min for så å sovne. Men han fortsetter jo å die selv om han sovner. Kan ligge på brystet i ca 15 min før han slipper. Er dette normalt? Han faller ikke i dyp søvn og om jeg legger han ned etterpå, våkner han som regel, hvis jeg ikke bysser han i søvn.

Ja helt normalt! Som nevnt over.
Når han sovner på puppen og du helst vil han skal spise: stryk forsiktig over kinnet, i hånden eller under foten. Da pleier de å fortsette måltidet. :)

Jeg fikk beskjed om å "vekke" babyen da det er meget vanlig at de sovner ved puppen (varmt, mykt, godt, velkjente dufter, hvem hadde ikke sovna på en slik plass liksom :P )

Den gangen da mente de det var viktig å vekke babyen for å sørge for at de fikk spist nok og gått opp i vekt slik de skulle.

Min gjør også det, nesten ved hver eneste amming. Han er rett over 3 mnd nå :)
Kjempekoselig, og det er bra for melkeproduksjonen hvis jeg ikke tar helt feil.
Han legger på seg mer enn nok, så jeg lar han bare holde på ;)

Ganske typisk for de små det :) De trenger veldig mye nærhet i den tiden. Bare sjekk hvor harde brystene er før amming, hvor mye du hører at barnet svelger ned melk og hvor mye mykere brystet er etter amming. Hvis du er usikker kan du jo veie barnet litt innimellom på helsestasjonen (du kan be dem føre det på helsekort og i journal selv om du ikke har time) :)
Mvh Undre.

Back
Topp