Sovner bort i armer/hender om natta

Zhira

Forelsket i forumet
hei. Jeg plages veldig med at jeg sovner bort i armene og hendene om natta for tiden.. Er nok at jeg ligger med armen litt bøyd så sovner den av fra albuen og nedover. ligger jeg på siden, er jeg nesten garantert at den armen jeg ligger på begynner å sovne av, i tillegg til at jeg får litt vondt i skulderen av det.. Begrenser jo liggestillingen en del, så ganske plagsomt... Bestandig vært litt plaget med det, men føles som det har blitt mye verre etter at jeg ble gravid...
Flere som har det sånn?

JEG har det sånn :/  våkner og holder på å DØ, siden jeg ikke kan kjenne armene mine... Også gjør det plutselig skikkelig vondt når de kommer "tilbake".. skikkelig plagsomt :/

Jeg våkner av og til pga at jeg ikke føler fingrene mine. De føles som bokserhansker, men når jeg tar på den er de tynne og det kjennes ut som om de ikke er mine.. Jeg løfter opp armen, knytter hånda sammen og masserer dem litt, så er de på plass igjen. Litt ekkelt, men de kommer raskt tilbake :)

Ja, merket det mer i det siste...men det gjelder spesielt den høyre armen. Og den har jeg hatt litt trøbbel med før. Har så smale håndledd, så nervene blir liggende litt i klem. 

ORIGINAL: JanneJenta78

Ja, merket det mer i det siste...men det gjelder spesielt den høyre armen. Og den har jeg hatt litt trøbbel med før. Har så smale håndledd, så nervene blir liggende litt i klem. 

Huff da.. da er det ikke så kjekt å ha smale håndledd da... jeg klager over at mine er så grove..
Mine fingrer dovner ikke ofte bort, og de har ikke gjort det mer nå som jeg er gravid... håper det holder seg.. litt ekkelt ja..

Tipper du plages med carpal tunnel syndrom. Det forverres ofte i graviditeten oga mer vann i kroppen som kan gjøre det trangere for nervene i håndleddene.
Det hjelper å sove med skinner på armene (slags håndleddbeskyttere ser det ut som). Det holder håndleddet rett siden plagene blir verre når man har håndleddet bøyd.

Tydeligvis ikke alene om det nei...
men en slik skinne for håndleddet vil vel ikke hjelpe så mye når jeg sovner av i hele armen? mest fra albuen og ned... må vel evt ha noe som holder hele armen rett, og ser for meg at det vil bli litt ubehagelig og sove med også.. hmmm

Eg har begynt¨å få sånn eg o, de siste 3 nettene har eg våknet at hendene er numme og har sovet. Så det stikker i  dem en stund før de blir normale. Begynte å få litt hettå, men så googla eg det og fant dette [:D] phuhh... Så eg er ikke alene heldigvis. [;)]

Back
Topp