Sovneproblem 7 mnd - trenger tips!

Bono

Andre møte med forumet
Jeg har en gutt på 7 måneder og vi sliter med å få han til å sovne. han sover fint om natten, og har nok lurer på dagen - men selve innsovningen er et slit. Vi må sitte hos ham og helst holde på ham og stryke og synge - dette tar alt fra 15 min til 45 min. Går vi vekk fra der han ligger skriker han - og han gir seg IKKE. Det ender da med minimum 1 time i samme dur når vi først klarer å roe han. Det går lettere på kvelden for da får han flaske, men vi kan ikke gå ut av syne da heller. Vi er fortvilte - noen som har opplevd det samme og funnet en løsning som virker?????
Hilsen Desperat!!!

Være streng og "slem",sover han når han sovner- så er det bare å lære at det ikke er farlig å sovne alene!
Når dere sitter der inne så lenge blir han jo vane med det og kommer garantert til å fortsette...
Så begynn med å legg han å gå ut,ikke ta han opp igjen eller dull for mye- natta er NATTA!
Bare skriker å baljer han så gå inn å legg han igjen,for å gå ut- dere må jo trå til litt for å gjennomføre det.
Men når dere har gjort dette i noen dager,skjønner han jo det at han ikke får kos og dull-og ihvertfall ikke komme opp- så da vil han nok sovne av seg selv![;)]
Litt strengt,men er jo mamma og pappa som bestemmer...

aldri noe gøy når barna begynner slik...man føler jo at vi ikke er gode nok når vi skal være strenge..
men man må bare,slik at vi ikke skal slite med det selv...hold ut griningen hans og han gir seg når han skjønner at mamma og pappa ikke kommer for å dulle og kose...
han gir seg når han blir sliten...dette er vanskelig,men må gjøres...
lykke til..

klem[:)]

Uff - må det gjøres så brutalt?
Han holder oss fast med hendene sine, og det er vanskelig å gå da...
Dessuten har jeg lest om separasjonsangst og at i denne perioden skal man ikke gjøre store forandringer - noen med erfaring? (Han er forresten snart 8 måneder, når jeg tenker meg om...)

desverre så må det gjøres slik noen ganger...ellers blir de altfor avhengi av oss...
ja, det er vanskelig å gjøre det slikt.men dere må vise hvem som bestemmer...kanskje dere kan gi han en bamse eller en klut å kose med...
slik at han har en liten trøst hos seg...

forsatt lykke til...

Var akkurat i denna tida vi hadde runden her med vår sønn...Og når vi holdt det stramme og strikse så ble det ordning på det til slutt!!![;)]
Så vil anbefale dere å ta det nå før det er så og si for sent...

enig med star83...
gjør noe nå,før det er for seint..

holdt på slik i 3 uker vi! Funka ikkje!!!!!!!
Noen vil jo ha nær kontakt og trygghet rett før de sovner!

vi sliter med vår sønn på 8.mnd han våkner mange ganger i løpet av natta for sutte på puppen( han bruker ikke smukk) no skal jeg begynne på igjen på jobb, så nå skal vi prøve å flytta han på eget rom no når faren har permisjon. faren skal gå inn å gi han klapp på ryggen:) er veldig spent....... må vel legge han i egen seng og bare det er en utfording. jeg ammer bare litt. gutten vår er veldig glad i fast føde og får pupp bare for kosen midt å dagen. da sovner han som regel.

Hei!

Hadde samme problemet med jenta vår også, men fant en løsning som funka her i huset.. Vi la henne til nøyaktig samme tid hver kveld, samme rutine med enten meg eller pappaen tilstede på soverommet. Senga hennes står inntil vår, så når hun var lagt og kosen var over (satt noen minutter ved sengen hennes), så la jeg meg bare bakover på vår seng slik at hun ikke kunne se meg. Så når hun lå der og gråt, dukket jeg frem og trøstet med jevne mellomrom når hun minst ventet det. Da ble hun trygg på at jeg var der uten at hun nødvendigvis måtte se meg.. Holdt på slik noen uker, og tiden vi måtte sitte der ble stadig kortere og kortere. Nå kan vi legge henne og etter noen minutter sover hun..

Vi prøvde også denne " la dem skrike til de sovner av seg selv" metoden uten særlig hell. Hadde hverken ører eller samvittihget til å fortsette med det spesielt lenge. Men, står man mot kan det godt hende at den metoden er effektiv altså. Bare vær klar over at det finnes "mykere" løsninger som også funker. Det trodde nemlig ikke jeg ut fra det man hører og leser om..

Lykke til!

Akurat samme problem her og. Gutten vår er 8 mnd nå, og har store problemer med å sovne på kvelden. Vi har til nå sittet hos han til han sovnet uten at det har skapt problemer, men så kom tennene og han ble mer urolig på natten. det endte med at han ville ha pupp både 4 og 5 ganger i løpet av natten. Nå legger vi han våken, og går inn og roer han ca hvert 5 min. Når han nå må finne en måte å sovne alene på, sovner han også alene på natten.
Han sover stort sett hele natten nå.
Men jeg synes det er fryktelig når han griner helt desperat på kveldene.

Back
Topp