Sovne ved puppen

Kaffedama

Kaffedama
Min datter på 14 mnd sovner bare med puppen i munnen med mindre vi er på trille/biltur. Hun fikk eget rom for 4 mnd siden men er nå tilbake i dobbeltsenga med meg siste del av natta, rett og slett sånn at jeg skal få meg litt søvn. Hun begynner å bli håpløs å legge fordi hun har blitt så tung at hun våkner når jeg legger henne i senga og må da opp igjen for mere pupp. Har flere mislykkede forsøk på nattavvenning bak oss.
Andre med lignende erfaringer som kan gi meg håp om at dette kan gå over når hun er klar? Jeg er hvert fall ikke klar for hverken flere netter med timesvis med skriking etter pupp eller skrikekur.
Gode råd mottas ned stor takk!

Min datter på 14 mnd sovner bare med puppen i munnen med mindre vi er på trille/biltur. Hun fikk eget rom for 4 mnd siden men er nå tilbake i dobbeltsenga med meg siste del av natta, rett og slett sånn at jeg skal få meg litt søvn. Hun begynner å bli håpløs å legge fordi hun har blitt så tung at hun våkner når jeg legger henne i senga og må da opp igjen for mere pupp. Har flere mislykkede forsøk på nattavvenning bak oss.
Andre med lignende erfaringer som kan gi meg håp om at dette kan gå over når hun er klar? Jeg er hvert fall ikke klar for hverken flere netter med timesvis med skriking etter pupp eller skrikekur.
Gode råd mottas ned stor takk!

Jeg har dessverre ingen gode råd, derimot har jeg enorm medfølelse. Jeg har ei på 10 måneder som er helt lik, om ikke like pupp-avhengig så ihvertfall utrolig mammadalt. Jeg kommer meg knapt ut av døra på kveldstid og jeg kjenner jeg har behov for litt alenetid utenfor huset. Om ikke lenge skal jeg i jobb og mannen min tar over stafettpinnen her hjemme, så har et lite håp om at det kanskje går seg til da.

Jeg prøver så godt å tenke at det går over og kose meg med det nå. Jeg er ganske sikker på at hverken ditt eller mitt barn ammes i søvn til de er konfirmanter :p

Det ordner seg er helt sikker på det, bare gi det litt tid;)

Jeg gjør det som gir både barn og mor mest søvn. Det går over.

Jeg har også bare ammet i søvn og gjerne samsovet, så jeg skulle få sove.

De er 6 og 4 nå, og begge klarer fint å sove uten puppen. De har egne senger også.

Det går nemlig så fort over. Ikke stress, det er bare en kort periode av barnets liv

Begge mine gutar har blitt amma i søvn, og me har samsovet lenge. Ammingen slutta begge to med av seg sjølv rundt 11 mnd gamle, så der var eg veldig heldig.
No er dei 2 og 4,5 og legger seg fint om kvelden (så lenge minstemann ikkje har sovet for lenge på dagen) og er trygge og gode gutar.
Minstemann likar seg fortsatt godt i senga vår, så det hender ofte han ligg der:)
Så det går over. Men om du har lyst å gjera noko med det no for din eigen del går det jo an å gi mme eller berre vatn på flaske om natta, så kan deg vere det ikkje er så interresant lenger, evt begynne med mme og tynne den meir og meir ut:)
Pass på at dagsoving ikkje blir for lenge og for seint:)
Masse lykke til og stor klem til deg, det er slitsomt når det står på! :)

Hvis du sover bra med henne i senga, så er det ingen grunn til å endre på det:)
Jeg ammer også min på 14 måneder masse om natta og hun sover i senga med oss.
Klart det går over til slutt, ingen vil ha pupp til de blir konfirmert;)

Det gjør ingenting at han sovner sånn om det ikke plager deg :-) mini sovnet helst med puppen, helt til han en dag ikke ville ha mer av seg selv ;-)

Så godt å høre! Folk rundt meg maser om å slutte med nattamming og vi har prøvd, men hun blir helt hysterisk. Jeg skulle selvfølgelig ønske at hun kunne sove uten pupp på eget rom hele natten, men det fungerer mye bedre å ha henne i sengen vår enn å sitte oppe 1-3 timer om natta for å få henne til å sovne i egen seng. Jeg holdt på å bli sprø av det. Har kuttet til en dupp på dagen nå i håp om at nattesøvnen skal bli bedre. Men det er en god trøst at det bare er for en periode

Back
Topp