Sovne uten puppen

Elis84

Glad i forumet
Jeg klarer fortsatt ikke å få Jakob til å sovne uten puppen. Han sover i egen seng, men må puppe han i søvn først.. Hvordan får jeg vent han av med dette?

Hmm, tja si det. Kan tenkes han er litt liten enda. Men du må nesten bare prøve å legge han våken, etter raping/pupping. Sitt ved han og hold hånda inntil kinnet eller rugge litt på brystet, ta han opp hvis han gråter, trøste å legge ned igjen. Dette må du kanskje regne med å holde på med i timer i starten, men gradvis skal det blir bedre. Men som sagt, kan nok tenkes at du ikke kommer så langt med dette på noen uker enda siden han fortsatt er bittebaby og man kan ikke forvente at de sovner selv enda. Er jo ikke noe bedre å venne han til å bysses eller vugges i søvn, derfor ville jeg heller ventet litt og prøvd å lære han å finne søvnen selv uten vugging, eller pupp ved 3 mnd alder.

Men det krever tålmodighet, men du får uendelig mye igjen for det senere [;)]

Griner han når du legger ham våken?
I begynnelsen når jeg la Preben våken, så gren han ikke. Ble bare urolig når han mistet smukken. Så måtte ofte opp og sette i smukken. Han brukte bare utrolig laaang tid å sovne. Ca en time på det meste. Men jeg lot ham bare ligge for han lå bare stille og så rundt omkring. Nå er dette blitt en vane for ham og nå sovner han i løpet av bare noen minutter[:)] både natt og dag!! Ufattelig herlig!

Er ofte bare en god dose tolmodighet som skal til[:)]

Begynte i tilegg og bade ham hver kveld, og dette gjør at han sovner veldig fort!!

begynte med å gå inn på soveommet etter kveldsstellet i 7 tiden, der var det frisk litt kjølig luft, dempet lys
- tullet henne inn i teppet og ammet 10-15 min, synger nattasang - så etter en event. rap la jeg henne i sengen, med kosebamsen i armen og smokken på plass - så la jeg meg i sengen selv og leste - for den smokken ramler jo ut en del - da slapp jeg å løpe frem og tilbake [:D] ble hun urolig så koste jeg uten å ta opp, begynte hun å gråte fikk hun være litt mer i armene, til nøden litt mer mat.

i dag er hun så vant til rutinen, og hun blir trøttere tidligre, så nå startes stellet 6 [:)]

Back
Topp