sovne selv?

muffinsdronningen

Glad i forumet
NÅr lærer de å sovne av seg selv. Lurer litt på når jeg kan begynne å legge han når han er trøtt og hvor lenge det er greit at han ligger slik for seg selv og prøver å sovne....

er bare til å prøve det :) 

vi legger hun i sengen om kvelden og da ligger hun ofte å tuller og kaver, men griner hun tar jeg hun opp. er svært sjeldent hun faktisk sovner da, men øvelse gjør mester ;p hehe

Sniker fra April... :)

Vi begynte med faste leggerutiner for vår lille tass for omtrent en måned siden (Han er tre mnd. nå) og han sovner alltid av seg selv. Når han begynner å bli trett så tar vi kveldsstellet før han får mat på sengekanten og så rett i seng. Han er alltid våken når jeg går og smiler til meg, men stort sett så sover han etter fem minutter. I går lå han og bablet for seg selv i 15-20 minutter, men også da sovnet han helt av seg selv til slutt. 

Det har hendt to ganger at han har klaget litt (ikke grått), men etter 2-3 minutters klaging sovner han også. Tror det viktigste er at alle behov er dekket og at barnet ikke er overtrett. Her tar vi kveld ca. kl. 20.00 (mellom 19-21)

Lykke til!

Her sovner hun av seg selv hvis hun er trøtt nok, ikke overtrøtt og blir lagt på riktig side :P
Skal bli deilig når hun klarer å snu seg selv til den siden hun vil ligge på :P

Hun sovner av seg selv, men ligger aldri og skriker. Ligger og kaver litt og babler litt før hun sovner, det tar maks 10 min. Hun sovner også av seg selv stort sett på dagtid. Rekker som regel ikke å få ut vogna før hun sovner. Men dette er jo så forskjellig, jeg har hvertfall 3 forskjellige barn når det kommer til dette med søvn.

Natalie sovner fint på egendhånd når vi legger henne i senga på egenhånd, og noen ganger på dagtid når vi legger henne i vognbaggen. Eldste snuppa sovna ikke av seg selv før hun rundet året tror jeg, så kommer veldig ann på ungen rett og slett vil jeg si!

På dagtid må vi vugge for å få hotil å sovne. Ho sovner sjøl når vi legger ho for natta usentralt si.

Back
Topp