Sovne selv

4blirtil5

Blir kjent med forumet
Hvilke metoder har dere tatt i bruk for å få gullene til å sovne selv? Her har ikke legging vært noe problem før de to siste ukene. Er absolutt ikke tilhenger av gråte-seg-i-søvn metoden. Men vi går inn, stryker på kinnet, sier natta, synger gjerne en sang, så ut igjen. Slik holder vi på.. I eeevigheter. Føler ikke det blir noe bedre gitt.. Tips anyone?

Vanskelig det der og er jo aå forskjell fra unge til unge. Her er det veldig sjelden noe problem, men de sjeldne gangene det er gjør vi som du sier du gjør, gir han seg ikke etter en stund tar jeg han opp på armen, men ikke ut a rommet, står ved senga hans for å roe han ordentlig ned, synger en sang og stryk han på ryggen mens han sitter i armene og sier men nå er det natta nå må vi sove, og det lykkes stort sett alltid :)

Her får han alltid en flaske på sengekanten som gjør at han sovner.... Det er vel på tide å slutte med dette nå som han har fått fire tenner... Trenger også noen tips.

emoticon 

Vi har gått på søvn-kurs på helsestasjonen. Han hadde mange oppvåkninger i løpet av kvelden/natten. Han brukte smokk. Det vi ble rådet til var å slutte med smokken og bruke ferber light. Funker som bare det. Han sovner av seg selv uten å skrike, nesten uten unntak. Han finner søvnen selv.

Var fælt å høre han skrike den første kvelden. Men det gikk 20 minutt så sovnet han.

Vet at mange kommer til å reagere på at vi brukte denne metoden, men den har fungert veldig bra her. Og det var null problem å slutte med smokken. Han får den av og til på dagen.

Han sover hele natten nå.

Jeg må legge til at hvis han gråter så går vi inn til han og forteller at vi er der og passer på han. Viktig at han ikke skal føle seg forlatt. Vi tar han aldri opp så lenge vi vet at alt er bra med han, har rapt osv. :)

Er det gråting da? eller bare rett og slett at mini ikke vil sove? Etter at adrian ble liggende sammen med oss slet vi veldig med å legge han i egen seng.. Etter 2 måneder nå så går det endelig bra. Nå vil han helst leke litt i senga først (er umulig å få han til å sove til og begynne med) så han ligger på magen og koser seg 10 min, også sutrer han litt for å smokken , vi gir smokk og synger en sang . Også om igjen enda en gang. 

Jeg har dessverre ingen konkrete råd til deg, men det er bare å fortsette å prøve. Det hjelper nok mer og mer etterhvert. Jeg har stått der selv, og syntes legging var vanskelig. Stå på, dette greier du :) 

Her blir det et problem om ho sover for lenge eller får sent på dagen..
Kanjse siden de begynner å bli større at de trenge mindre søvn på dagen?
Vet jo ikke åssen det er med dagsoving hos deg..? :)

tusen takk for svar alle sammen!
det stemmer bra med at det spiller en stor rolle hvordan sovingen på dagtid har vært.
det er ikke alltid like rutinert. di gangene når hun er veldig trøtt om kvelden (men ikke overtrøtt) sovner hun faktisk helt fint. tror dette skal gå fint:) supert å høre andres erfaringer!

Back
Topp